شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن
معرفی محصولات دفاعی|

ناوشکن «دماوند»؛ نهنگ هزار و ۳۰۰ تُنی مجهز به رادار چشم عقاب

ناوشکن «دماوند» با وزن هزار و ۳۰۰ تن از کلاس موج است، این محصول دفاعی با ۱۰۰ متر طول و ۱۱ متر پهنای بدنه از ظرفیت بارگیری ۱ هزار و ۳۰۰ تُن برخوردار است و موشک‌های عمود پرتاب و رادار چشم عقاب از جمله تجهیزاتی بوده که ناوشکن دماوند با آن تجهیز شده است.
خبرگزاری میزان -  با حرکت در مسیر راهبرد ما می‌توانیم سد پیش‌روی پیشرفت در جهت بومی‌سازی محصولات دفاعی مورد نیاز نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی را شکست.

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بر لبه فناوری ساخت انواع محصولات دفاعی از ساخت موشک و پهپاد گرفته تا زیردریایی و ناوشکن قرار دارد، نیروی دریایی ارتش نیز گام‌های ارزشمندی در جهت ساخت انواع ناوشکن برداشته است، یکی از این محصولات دفاعی ناوشکن «دماوند» است.
 
ناوشکن «دماوند»؛ نهنگ هزار و ۳۰۰ تُنی صنعت دفاعی کشور / «دماوند»، نهنگ هزار و ۳۰۰ تُنی ایران مجهز به رادار چشم عقاب
 
ناوشکن با وزن ۱۳۰۰ تن از کلاس موج است، این محصول دفاعی با ۱۰۰ متر طول و ۱۱ متر پهنای بدنه از ظرفیت بارگیری۱ هزار و ۳۰۰ تُن برخوردار است و در بخش صنایع شهید تمجیدی ساخته و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق شد.
 

این محصول دفاعی بومی از دو موتور با قابلیت تولید ۱۰٬۰۰۰ اسب بخار قدرت و چهار دیزل ژنراتور که هر کدام ۵۵۰ کیلووات برق تشکیل شده است، ناوشکن دماوند با سامانه موشکی با چهار فروند لانچر پرتاب موشک ضد کشتی نور یا قادر، دو فروند لانچر موشک زیر سطحی، توپخانه ضد هوایی یک فروند توپ ۴۰ میلی‌متری فتح و دو فروند توپ ۲۰ میلی‌متری، موشک دفاع هوایی چهار فروند موشک محراب و صیاد ۲ مجهز شده است.
 
ناوشکن «دماوند»؛ نهنگ هزار و ۳۰۰ تُنی صنعت دفاعی کشور / «دماوند»، نهنگ هزار و ۳۰۰ تُنی ایران مجهز به رادار چشم عقاب
موشک‌های عمود پرتاب و رادار چشم عقاب از جمله تجهیزاتی بوده که ناوشکن دماوند با آن تجهیز شده است، ناوشکن دماوند ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور وقت در بندر انزلی به آب انداخته شد. دماوند در تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های دریانوردی آزمایشی سرانجام در روز ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.
 

انتهای پیام/