به گزارش برنا، همتی عصر جمعه در گفت وگو با رادیو جوان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه مدونی در صیانت از خانواده ایرانی دارید، اظهار کرد: ما نیاز به تعامل داریم و مردم ما همه دین باور هستند، ما نمی توانیم به کسی بگوییم چگونه زندگی کند. مردم ما مومن هستند و ما فکر نمی‌کنیم رشد و توسعه جامعه خلاف باور باشد و شعار من این است باید در منزل تعامل داشته باشیم و نمی‌توانیم به دهه ٧٠ یا ٨٠ بگوییم چگونه زندگی کند و اجازه دهیم با این فضاها خود را تطبیق دهند و اختلال را از خانه تا جامعه حل کنیم و مسیری داشته باشیم تا مسیر توسعه را به شکل بهتر در بیاوریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه مهمترین برنامه شما برای رفع معضل بیکاری به ویژه برای جوانان و تحصیلکرده ها چیست، افزود: مشکل اساسی بیکاری که به جوانان تحصیل کرده بر می گردد، به دلیل عدم رشد اقتصادی جامعه بوده و مهترین عامل آن سرمایه گذاری در جامعه بوده است و سرمایه گذاری حقیقی جامعه ما از سال ٨٢ تغییر نکرده که خبر بدی است. در طول ١٠ سال، ۵ درصد رشد کرده ایم و باید ثبات را به بازار برگردانیم و نا اطمینانی را از بین ببریم، در نتیجه ایجاد ثبات اقتصادی، کنترل انتظارات برداشتن قید و بندهای تولید و تمرکز روی صنایع کوچک و متوسط این صنایع کاربر اشتغال زا هستند و باعث رشد اقتصدی می شود و همچنین جوانان در بخش خدمات و استارتاپ ها می توانند فعال باشند.

همتی هچنین درخصوص برجام و مذاکرات گفت: فعلا مذاکرات روی اجرای برجام است و سیاست دولت من هم همین است و احتمال دارد در این دولت اجرا شود و برجام مقدمه ای برای رفع تحریم ها است و رفع تحریم ها نیز رشد اقتصادی را به دنبال دارد و من نوید می دهم که آغاز دولت من با رفع تحریم ها همراه باشد.