شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جدید#مجیدی#فرهاد مجیدی

دردسر جدید فرهاد مجیدی و استقلال/ گابریله نمی‌تواند با ویزای توریستی کار کند

قاعدتاً استقلال برای پرداخت ارزی تا قبل از عقد قرارداد جدید مشکلات اداری خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد گابریله پین زیر بار دریافت دستمزد ریالی برود.

دردسر جدید فرهاد مجیدی و استقلال/ گابریله نمی‌تواند با ویزای توریستی کار کند

خبرورزشی - از مدت‌ها قبل بحث حضور یک مربی ایتالیایی در استقلال تحت عنوان مشاور مطرح بود اما با توجه به قوانین کنونی فوتبال کشور مبنی بر عدم صدور اجازه برای عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی، کاملاً مشخص بود برای این مربی کارت صادر نمی‌شود و قراردادش نیز ثبت نخواهد شد.

در همین راستا اتفاقات رخ داده طی روزهای گذشته نشان داد علاوه بر بحث تأمین اعتبارات لازم جهت جذب گابریله پین، شکل پرداخت به این مربی و اساساً فرم همکاری با او هم مشکلات اداری دارد که باید مرتفع شود. مواردی که بعضی از آنها اساساً ارتباطی به باشگاه استقلال یا فدراسیون فوتبال نداشته و به قوانین کشوری باز می‌گردد.

عدم صدور مجوز با ویزای توریستی

با توجه به اینکه در حال حاضر مربیان و بازیکنان خارجی نمی‌توانند با هر باشگاه ایرانی قرارداد ببندند، عملاً نمی‌شود برای مربی مدنظر استقلال، تقاضای ویزای کار یا اقامت کرد بر همین اساس استقلالی‌ها فقط می‌توانند برای گابریله تقاضای ویزای توریستی برای سفر به ایران تحت عنوان یک گردشگر بکنند. روشی معمول در سراسر دنیا که حتی با وجود شیوع ویروس کرونا به طور کامل متوقف نشده است. 

در صورت صدور روادید توسط وزارت امور خارجه، مرد ایتالیایی می‌تواند وارد ایران شود ولی براساس قوانین، افراد نمی‌توانند تا زمانی که ویزای توریستی دارند در ایران مشغول به کار شوند بلکه باید حتماً این روادید تبدیل به ویزای کاری یا اقامت شود تا مجوز لازم توسط ارگان‌های ذیربط برای اشتغال فرد خارجی در ایران صادر و به ازای دستمزدی که می‌گیرد، برایش مالیات تعیین شود.

شکل قرارداد

نکته دیگر در رابطه با همکاری مرد ایتالیایی، شکل قراردادی است که او باید با استقلال منعقد کند. تا زمانیکه گابریله ویزای توریستی داشته باشد، نمی‌تواند با استقلال قرارداد رسمی منعقد کند چون فعلاً برای اتباع خارجی جدید در فوتبال ایران جواز کار صادر نمی‌شود. بنابراین استقلال جدا از اینکه برای دریافت ویزای کاری گابریله مشکل دارد، از بابت شکل منعقد کردن قرارداد با او هم دغدغه‌های اداری خواهد داشت.

در چنین شرایطی واقعاً نمی‌دانیم وزارت ورزش یا نهادهای نظارتی اجازه می‌دهند این مربی خارجی با ویزای توریستی برای مدتی طولانی سر تمرینات استقلال حاضر شود و به کادر فنی این تیم مشاوره تاکتیکی بدهد یا خیر؟

از طرف دیگر این نکته نیز مطرح است که آیا گابریله با توجه به شرایط موجود و اینکه می‌داند حداقل تا مرداد ماه نمی‌تواند قرارداد ببندد باز هم حاضر می‌شود بدون هیچ دغدغه‌ای در کنار استقلال بماند؟

مشاور شخصی

برخی از افراد حاضر در مجموعه استقلال معتقدند احتمالاً راهکاری قانونی وجود دارد تا از وجود گابریله پین تا آغاز فصل جدید تحت عنوان مشاور خصوصی سرمربی یا باشگاه استفاده کرد ولی باید دید چنین مسئله‌ای مورد موافقت وزارت کار و سایر نهادهای مرتبط با اتباع خارجی قرار می‌گیرد یا خیر؟

نکته دیگر اینکه حتی اگر مرد ایتالیایی مشاور شخصی شود، دستمزد او براساس کدام قانون و به چه شکل در اختیارش قرار می‌گیرد؟ چون قاعدتاً استقلال برای پرداخت ارزی تا قبل از عقد قرارداد جدید مشکلات اداری خواهد داشت و بعید به نظر می‌رسد گابریله پین زیر بار دریافت دستمزد ریالی برود.

استقلال زیر نظر وزارت ورزش اداره می‌شود و تمام مبالغ پرداختی این باشگاه به افراد مختلف باید سند داشته باشد و این اسناد باید در نهایت توسط سازمان بازرسی کل کشور مورد تأیید قرار بگیرند.