شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#آرام

بحرین بازهم نا آرام شد/شهادت یک زندانی سیاسی مردم را به خیابان کشاند

صدها تن از تظاهرکنندگان شب گذشته در بحرین در اعتراض به شهادت یک زندانی سیاسی علیه " حمد بن عیسی آل خلیفه " شاه این کشور شعار دادند.

بحرین بازهم نا آرام شد/شهادت یک زندانی سیاسی مردم را به خیابان کشاند

به گزارش منیبان؛ از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، فعالان سیاسی در شبکه های اجتماعی نوارهای ویدیویی متعلق به این راهپیمایی را منتشر کردند که در خیابان های روستای " الضیاء" برگزار شد.

تظاهرکنندگان شاه حمد بن خلیفه را عامل درگذشت "حسین برکات زندانی سیاسی که تا پایان عمر به زندان محکوم شده بود ،دانستند.

وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای مدعی شد که برکات ۴۸ ساعت پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا جان خود را از دست داد. وزارت کشور بحرین نام واکسن تزریق شده به این زندان سیاسی را ذکر نکرد.

«جنبش انقلاب ۱۴ فوریه» بحرین روز گذشته (پنجشنبه ) سهل انگاری رژیم آل خلیفه نسبت به شیوع عمدی کرونا در زندان های این کشور که منجر به شهادت "حسین برکات" شده را محکوم کرد.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند. ناآرامی‌های بحرین تاکنون دهها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌ است.