شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#قدس

پس از نبرد شمشیر قدس رخ داد؛

نشست مهم سران حماس و جهاد اسلامی در قاهره

نشست مهم سران حماس و جهاد اسلامی در قاهره

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیاتی از حماس با زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی و هیات همراه او، در دیداری که در قاهره انجام شد، به آثار نبرد شمشیر قدس در تقویت مقاومت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیاتی از حماس در دیداری که در قاهره برگزار شد، با زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی و هیات همراه او، دیدار کرد.

در این دیدار تحولات سیاسی پس از نبرد شمشیر قدس و اثرات ملی، عربی و منطقه ای آن در سطح بین المللی و راههای تقویت این دستاورد ملی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حماس در یک بیانیه اعلام کرد: در این دیدار، تاکید شد که نبرد تحولات عمیقی به دنبال داشته است و ثابت کرد که مقاومت توان عالی برای شکستن معادلات و راهبردی که دشمن صهیونیست به دنبال تحمیل آن در مدت سالیان اشغالگری است را دارد. این نبرد همچنین به آرمان فلسطین جان تازه ای بخشید و آنرا زنده کرد و به یاس و ناامیدی که به دنبال تحمیل آن بر ملت ما و امت اسلامی بودند، پایان داد.

در این دیدار بر وحدت مقاومت در عرصه عمل و میدان سیاست تاکید شد.

همچنین بر وحدت ملت فلسطین و مقابله با چالشها تاکید شد و دو طرف از نبرد شمشیر قدس به عنوان تغییر دهنده جدی موازنه راهبردی نام بردند و اینکه موضوع قدس احیا شده است و ثابت شده است که مقاومت توان به دست آوردن دستاورد را دارند.

در این دیدار راه‌های تحققق وحدت ملی فلسطین و آرایش نیروهای سیاسی فلسطینی براساس اصل شراکت سیاسی و تقویت عناصر قدرت فلسطینیان بررسی شد.

طرفین همچنین بر اهمیت اتحاد نیروهای مقاومت در میدان سیاسی و حفاظت از یکپارچگی ملت فلسطین و موضع متحد آنان در قبال مقاومت و رویارویی با چالش‌های پیش رو با تأکید بر مواضع ثابت تأکید کردند.

روز گذشته مذاکرات فتح و حماس در قاهره نیز به پایان رسید.