شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#نخست وزیر

نماینده پارلمان عراق: ائتلاف شیعی نخست وزیر آتی عراق را تعیین می‌کند


نماینده پارلمان عراق: ائتلاف شیعی نخست وزیر آتی عراق را تعیین می‌کند

یکی از نمایندگان پارلمان از فراکسیون سائرون ضمن برآورد از کرسی‌های جریان صدر در انتخابات پارلمانی زودهنگام دهم اکتبر عراق، اعلام کرد: ائتلاف شیعی نخست وزیر آتی را تعیین می‌کند.

«بدر الزیادی» نماینده وابسته به ائتلاف سائرون در پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد، تاکید کرد که جریان صدر در انتخابات پارلمانی آتی به دنبال کسب حداقل 86 کرسی است.

وی افزود: شانس سائرون در انتخابات آتی خوب خواهد بود و ما کرسی‌هایی که از 86 کمتر نیست و از 100 کرسی هم فراتر نمی‌رود، به دست خواهیم آورد.

الزیادی تاکید کرد: ما به دنبال تشکیل دولت آتی هستیم و نخست وزیر از میان جریان صدر یا هر آنکه که جریان صدر آنرا انتخاب کند، خواهد بود.

درباره رقابت در انتخابات آتی هم الزیادی تاکید کرد: فکر نمی کنیم که گروه سیاسی در رقابت به جریان صدر برسد. بقیه گروه‌های سیاسی رقابت با یکدیگر دارند.

 

این نماینده پارلمان عراق بیان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم که هر تحرک سیاسی و دیدارهای متوالی وجود داشته باشد، ائتلاف شیعی تصمیم گیرنده است و حتی اگر گروه‌های سیاسی به دنبال تشکیل ائتلاف‌هایی با برادران کُرد و سنی باشند.

الزیادی تاکید کرد: ائتلاف صاحب تصمیم در تعیین نخست وزیر آتی عراق، ائتلافی شیعی است. بُعد راهبردی ائتلاف شیعی باقی است.

وی با اشاره به تلاش برای تشکیل سریع دولت پس از اعلام نتایج انتخابات گفت: ما خواهان تاخیر در تشکیل کابینه برای مدت طولانی نیستیم مشابه آنچه قبلا رخ داد. ما در راستای تشکیل دولت بلافاصله پس از انتخابات خواهیم بود و هنگامی که نتایج اعلام شود ظرف چند ساعت تشکیل دولت هم اعلام می‌شود.

انتهای پیام/