شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#دولت

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

حفظ جمهوریت نظام با مشارکت حداکثری/شعارهای بزرگ ملاک شایستگی نیست

حفظ جمهوریت نظام با مشارکت حداکثری/شعارهای بزرگ ملاک شایستگی نیست

اردبیل-نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در کشور ما نماد مشروعیت و محبوبیت در بین ملت بوده و جمهوریت نظام تنها با پشتیبانی ملت از دولت اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید کاظم موسوی شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه انتخابات در کشور ما نماد مشروعیت و محبوبیت در بین مردم است اظهار کرد: انتخاباتی که در کشور ایران برگزار می‌شود بر اساس قانون و مطابق با اصول انجام می‌شود و مردم همواره با حضور گسترده و پرشور خود در این عرصه نشان داده‌اند همچنان استوار بر راه انقلاب اسلامی و شهدا هستند.

وی به رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر انتخاب درست و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را دارند، چرا که این حضور نشان دهنده قدرت و وحدت ملت ایران در تمامی عرصه‌ها است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران را یک نظام ولایی عنوان کرد و گفت: تمامی نامزدهای ریاست جمهوری به طور دقیق مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته‌اند و با عبور از فیلتر شورای نگهبان میزان شایستگی و توانایی آنها مورد تأیید قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی به مناظرات نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و افزود: آنچه در این مناظرات اهمیت دارد ارائه برنامه‌ها و راهکارهای مناسب برای اداره کشور و حل مشکلات مردم است و نامزدها باید از هرگونه بی ادبی و تخریب یکدیگر پرهیز کنند.

وی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روز ۲۸ خرداد را دارای دو پیام مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیام اول پیامی در سطح ملی است که نشان دهنده حرکت و حضور گسترده مردم در انتخابات و در راستای لبیک به پیام رهبری است و پیام دوم به تمام جهان و دشمنان کشور است که هر رأی نشان دهنده عزم ملت ایران بوده و همچون خاری در چشم بدخواهان انقلاب خواهد بود.

اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های اردبیل

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود ویروس کرونا و عدم برگزاری سفرهای انتخاباتی و یا همایش‌های بزرگ، صداوسیما و رسانه ملی در این راستا با قرار دادن تریبون یکسان و قابل دسترس به تمامی نامزدها، شرایط و امکانات لازم را برای شناخت کافی مردم فراهم می‌کند.

حجت الاسلام موسوی به مصوبه‌های سفر چند ساعته دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل پرداخت و افزود: در این سفر بودجه‌های لازم برای تکمیل پروژه‌های راه‌آهن اردبیل - میانه، پایاب سد خدا آفرین، تکمیل چهار خطه کردن جاده اردبیل سرچم و احداث آشیانه پروازهای شبانه در فرودگاه اردبیل اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در بازدید از پایاب سد خدا آفرین در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان به این سد اختصاص یافت و برای احداث آشیانه پروازهای شبانه در اردبیل نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای فرودگاه اردبیل بودجه ویژه در نظر گرفته شد.

نماینده مردم شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از انجام برخی مذاکرات و تحقیقات لازم برای متصل شدن راه آهن اردبیل به شهرستان پارس آباد و حوزه قفقاز خبر داد و اضافه کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق بانک عامل برای تکمیل چهار بانده کردن جاده اردبیل - سرچم اختصاص یافت.

حل مشکلات صادرات و سرمایه در گردش توسط بانک‌ها قفل کارخانه‌ها را باز می‌کند

حجت الاسلام موسوی بر تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است تاکید کرد و افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شده و دولت فعلی و دولت آینده باید در راستای توسعه تولید و بازگشایی برخی کارخانه‌های راکد قدم‌های مؤثری بردارد.

وی اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی مجلس را ایجاد اشتغال دانست و گفت: پتانسیل‌های بسیاری در کشور وجود دارد که با به کارگیری آنها در راستای راه اندازی واحدهای تولیدی و حل مشکلات سرمایه گذاران می‌توان به تحقق کامل شعار سال ۱۴۰۰ رسید.

نماینده مردم شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از بانک‌های عامل خواست تا در راستای حل مشکلات سرمایه در گردش و توسعه صادرات واحدهای تولیدی برنامه‌های بهتری را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در استان اردبیل نیز مشکلات بسیار زیادی در جهت توسعه فاضلاب شهری و تأمین آب شرب وجود دارد که از اولویت‌های اصلی مجلس در سال جاری خواهد بود.

منطقه آزاد تجاری یک منطقه واحد و استانی است

وی در ادامه به نحوه تخصیص منطقه آزاد تجاری به شهرستان‌های استان اردبیل پرداخت و گفت: در جهت توسعه تمامی شهرستان‌های استان و بهره مندی از موهبت‌های اقتصادی و تجاری این مصوبه، مقرر شد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل مختص به یک یا دو شهرستان نبوده و به صورت یکپارچه و به نام استان اردبیل به ثبت برسد.

این نماینده همچنین به پروژه‌های در حال احداث قرارگاه خاتم الانبیا در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ۴ پل غیر هم سطح شهری در این طرح‌ها قرار دارد که هم اکنون پل شهید سلیمانی بالای ۷۰ درصد پیشرفت داشته و سایر پل‌ها نیز با پیشرفت ۲۰ درصدی روبه‌رو هستند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم در محلات سیزده گانه اردبیل نیز امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی بیشتری را به مرحله اجرا درآوریم.