شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت میوه در هفته آینده ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی بار و عرضه زیاد در هفته آینده پیش بینی می‌شود که قیمت‌ها مجدد کاهش یابد.

ميوه و سبزي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی دارایی نژاد از کاهش قیمت برخی اقلام در بازار خبر داد و افزود: قیمت کنونی برخی اقلام همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز، گیلاس و زردآلو نسبت به هفته گذشته در میدان مرکزی کاهش داشته است.

وی قیمت کنونی هر کیلو پیاز و سیب زمینی با افت ۵۰۰ تومانی نسبت به هفته قبل را به ترتیب ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه را ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو گیلاس صورتی ۲۰ هزار تومان، آلبالو ۳۵ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان، سیب گلاب ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان، توت فرنگی ۱۰ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گوجه سبز ۱۵ هزار تا ۳۵ هزار تومان، هلو ۸ هزار تا ۱۸ هزار تومان و شبرنگ ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان است که حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار قیمت هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، خربزه ۶ هزار تا ۸ هزار تومان، ملون ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و جانا ۵ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو هندوانه نسبت به هفته گذشته ۵۰۰ تومان رشد داشته است چرا که زمینه هندوانه خوب در میدان کم است.

وی از کاهش یک هزار تومانی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار تومان است که با تخلیه کانتینرها در بنادر و لنگر انداختن یک کشتی ۶ هزارتنی در بندر پیش بینی می‌شود که قیمت موز کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به نرخ دیگر میوه‌های وارداتی بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو انبه در میدان مرکزی ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تایی ۶۰۰ هزار تومان است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو سبزی با افت ۵۰۰ تومانی ناشی از گرمای هوا را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار درباره آینده بازار میوه بیان کرد: با توجه به فراوانی بار، کیفیت بالا و عرضه گیلاس و آلبالو از ارومیه و هلو و شلیل از دشت مغان پیش بینی می‌شود که قیمت مجدد در بازار کاهش یابد.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه خبری از کاهش قیمت کرایه‌های حمل و  نقل نیست، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های مجدد، قیمت کرایه حمل و نقل همچنان بالاست که این امر مشکلات متعددی برای کشاورزان ایجاد کرده است که امیدواریم وزارت راه، تدابیری برای رفع این بحران بیندیشد.