شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج#دموکرات

«شولتز» به جایگاه محبوبترین نامزد برای تصاحب صدر اعظمی آلمان صعود کرد


«شولتز» به جایگاه محبوبترین نامزد برای تصاحب صدر اعظمی آلمان صعود کرد

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که تمایل شهروندان آلمانی به روی کار آمدن "آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی سبزها برای این سمت به شدت کاهش پیدا کرده و اولاف شولتز، نامزد حزب سوسیال دموکرات به جایگاه نخست ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، جدیدترین نظرسنجی حاکی از آن است که میزان محبوبیت نامزدهای صدر اعظمی آینده آلمان از احزاب مختلف به شدت تغییر کرده و "آنالنا بائربوک" که محبوبترین نامزد صدر اعظمی از حزب سبز بود این جایگاه خود را از دست داده است.

این نظر سنجی که به سفارش "زد دی اف" آلمان انجام شده است نشان می دهد که بائربوک میزان محبوبیت خود در بین شهروندان آلمانی را به شدت از دست داده است و بعد از آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی و "اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات قرار گرفته است.

در این نظر سنجی تنها 28 درصد از شهروندان آلمانی نامزد حزب سبز را برای صدر اعظمی آینده آلمان مناسب اعلام کردند و این در حالی است که در نظر سنجی قبلی زد دی اف در ماه می 43 درصد شهروندان از وی حمایت کردند.

آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم در این نظر سنجی 43 درصد آراء شهروندان را به دست آورد در حالی که در ماه می 37 درصد شهروندان وی را برای صدر اعظمی آینده مناسب ارزیابی کردند.

اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات در این نظر سنجی بیشترین آراء را به خود اختصاص داد و توانست 48 درصد آراء شهروندان را جذب کند و 6 درصد به آراء وی اضافه شد.

همچنین در رقابت های دو به دو بین نامزدها و دوئل بین لاشت و بائر بوک لاشت 59 درصد و بائر بوک 31 درصد آراء شهروندان را بدست آورد. در دوئل بین شولتز و بائربوک هم شولتز 58 درصد و نامزد سبزها 32 درصد آراء شهروندان را بدست آورد.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

انتهای پیام/