شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#جزیره

تحولات امنیتی یمن|کشته شدن اسیر یمنی زیر شکنجه متجاوزان در مأرب


تحولات امنیتی یمن|کشته شدن اسیر یمنی زیر شکنجه متجاوزان در مأرب

رد ادعای متجاوزان درباره مین‌های دریایی در باب المندب و دو جزیره و زخمی شدن دو کودک یمنی بر اثر بمب خوشه‌ای برجای مانده از حملات ائتلاف سعوی از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره،کمیته ملی امور اسیران یمن از قتل «عمر ادریس حسن ادریس»  در یکی از زندان‌های مأرب به دست عناصر وابسته به دولت دست نشانده سعودی خبر داد و اعلام کرد: این اسیر زیر شکنجه کشته شده است.

کمیته ملی اسیران دولت نجات ملی یمن در بیانیه خود اعلام کرد: کمیته ملی اسیران به شدت جنایت قتل اسیر ادریس را محکوم می‌کند و متجاوزان و عناصر وابسته به آنها را مسول اخلاقی و قانونی در قبال این جنایت و دیگر جنایات می‌داند. ما از سازمان‌های داخلی و بین‌المللی می‌خواهیم که این قبل جنایات را محکوم کرده و به مسئولیت خود در حمایت از همه اسیران عمل کنند.

رد ادعای متجاوزان از سوی سخنگوی نیروهای مسلح یمن

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به شدت ادعای متجاوزان درباره جمع آوری مین‌ها در «باب المندب» و جزایر «حنیش» و «زقر» را رد کرد و گفت: آنچه رسانه‌های دشمن درباره جمع آوری مین‌ها در «باب المندب» و جزایر «حنیش» و «زقر» ادعا می‌کنند، توهمات جعلی است.

وی افزود:  هدف از ادعای دشمن، گمراه کردن افکار عمومی است و اینکه اینگونه وانمود کنند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، خطری برای دریانوردی بین‌المللی است.

سریع تاکید کرد: ما تاکید می‌کنیم که این نمایش و ادعاهای نخ نما شده، برای همه روشن شده است و احدی به آن توجه ندارد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات نیروهای مسلح یمن نیاز به پنهانکاری ندارد و با افتخار و سربلندی تمام هر عملیاتی که انجام شود، را اعلام خواهد کرد.

بمب های خوشه‌ای دشمن سعودی و زخمی شدن دو کودک یمنی

منابع یمنی اعلام کردند که بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای برجای مانده از ائتلاف سعودی در استان «حجه» دو کودک زخمی شدند

این انفجار بمب خوشه‌ای برجای مانده از دشمن سعودی در منطقه «الفرش» در استان حجه رخ داد.

شهادت یمنی بر اثر حملات توپخانه ارتش عربستان

این در حالی است که در حملات توپخانه ارتش سعوی به مناطق مرزی استان صعده یک یمنی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

ادامه بمباران هوایی یمن

جنگنده‌های سعودی به حملات خود به سه استان یمن ادامه دادند و 22 بار منطقه «الفرع» در استان صعده را طی 48 ساعت گذشته بمباران کردند.

همچنین جنگنده‌های سعودی در سه نوبت منطقه «صرواح» در استان مأرب را بمباران کردند.

منطقه «بنی حسن» در استان حجه یمن هم در یک نوبت بمباران شد.

انتهای پیام/