شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#انگلیس#جدید

هشدار مرکل درباره شیوع ویروس هندی در آلمان


هشدار مرکل درباره شیوع ویروس هندی در آلمان

صدر اعظم آلمان ضمن ابراز خرسندی درباره کاهش آمار مبتلایان جدید در این کشور در عین حال درباره شیوع ویروس هندی که به شدت در انگلیس در حال گسترش است در کشورش هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان با خوش بینی به کاهش مبتلایان جدید به کرونا در کشورش نگریسته و روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که این تحولات بسیار مسرت بخش است.

وی که بعد از کنفرانس با نخست وزیران ایالتی در برلین سخن می گفت تصریح کرد: ما می توانیم بگوییم که تلاش های ماه های گذشته به ثمر نشسته و واکسیناسیون و شرایط آب و هوایی هم در این زمینه موثر بوده است.

مرکل با نگاهی به تابستان پیش رو اعلام کرد که برای ما امکاناتی به وجود می آید که مدتها نداشته ایم.

وی همزمان درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی در کشور هشدار داده و گفت: ما نباید فراموش کنیم که کرونا از بین نرفته است. آنچه که ما را نگران می کند ویروس جهش یافته هندی است که در انگلیس به شدت شیوع پیدا کرده و به رشد چشمگیر مبتلایان جدید منجر شده است. این وضعیت محدودیت های شدید اعمال شده از طرف آلمان برای کشورهای انگلیس و هند را توجیه می کند.

مرکل تاکید کرد: هر روزی که در آن ما رد کمی از این ویروس را در کشور تجربه کنیم روز خوبی است. سهم این ویروس در حال حاضر در بین مبتلایان در کشور حدود 2.5 درصد بوده و به آرامی افزایش می یابد.

آمارهای کرونا در کشور آلمان همچنان روند نزولی را طی می کند. انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنجشنبه از ابتلای 3187 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب آمار مبتلایان روزانه در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 19.3 کاهش پیدا کرد. 94 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

اما شمار مبتلایان در انگلیس به دلیل شیوع ویروس هندی مجددا روند افزایشی به خود گرفته است.

انگلیس روز چهارشنبه بیشترین آمار ابتلای روزانه به کرونا از ماه فوریه را ثبت کرد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس در روز گذشته7540 نفر در 24 ساعت در این کشور به کرونا مبتلا شدند که بیشترین ابتلای روزانه از 26 فوریه محسوب می شود. هفته گذشته هم آمارهای مبتلایان جدید در این کشور همچنان روند صعودی را طی می کرد که به زعم کارشناسان گسترش شیوع ویروس هندی به این مسئله مرتبط است. حدود 123 نفر هم به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند. کارشناسان بهداشتی در انگلیس امیدوارند که یک کمپین واکسیناسیون سریع تر بتواند این تحول منفی در کشور را متوقف کند.

با وجود کاهش آمار مبتلایان و موارد مرگ های کرونایی در اروپا اما به زعم سازمان بهداشت جهانی خطر هنوز از این منطقه برطرف نشده است.

"هانس کلوگ"، مدیر منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی با توجه به تجمعات و تحرکات بیشتر جمعیت و جشنواره ها و مسابقات ورزشی که در روزهای آینده در سراسر اروپا برگزار می شود همگان را به احتیاط فراخواند.

انتهای پیام/