به گزارش برنا؛ برنامه آیین سپاس کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی است که به معرفی مشاهیر و مفاخر ایران زمین می‌باشد و این هفته به نکوداشت دکتر غلامحسین زرگری نژاد، تاریخ نگار و استاد دانشگاه اختصاص دارد.

غلامحسین زرگری‌نژاد، مورخ و محقق تاریخ ایران و اسلام سال ۱۳۲۹ در شهرستان بجنورد زاده شد. وی در سال ۱۳۵۲ به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات خود را در رشته تاریخ در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. در سال ۱۳۷۲ درجه دکترای تخصصی تاریخ را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و به مدت ۳ سال در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه به تدریس تاریخ سیاست و تاریخ اسلام و اندیشه‌های سیاسی در اسلام و ایران پرداخت. وی در سال ۱۳۷۳ به گروه تاریخ دانشگاه تهران پیوست و در سال 1388 با درجه استادی بازنشست شد.

 از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به کتاب‌های تاریخ تحلیلی اسلام، تاریخ صدر اسلام (عصر نبوت) (کتاب برگزیده سال 1379)، نهضت امام حسین و قیام کربلا، (کتاب برگزیده سال 1383)، تاریخ تحلیلی اسلام از بعثت تا غیبت، روزشمار تاریخ معاصر ایران، خاطرات نخستین سپهبد ایران، سپهبد امیراحمدی و... اشاره کرد.

در برنامه « آیین سپاس» استاد زرگری نژاد اساتیدی چون «ناصر تکمیل‌همایون»، «هادی خانیکی»، «داود فیرحی»، «محمدعلی اکبری» و «علی دهباشی» درباره این استاد تاریخ سخن می‌گویند.

علاقمندان می توانند« آیین سپاس» را ساعت ۱۲:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.