شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بر این درخواست خود تاکید کرد!+جزییات

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در دیدار با «احمد عوض بن مبارک» وزیر امور خارجه و مهاجران دولت مستعفی یمن بر لزوم ترک مخاصمه در این کشور تاکید کرد.

اتحادیه اروپا بر این درخواست خود تاکید کرد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، دو طرف در جریان این دیدار که در بروکسل برگزار شد، پیرامون آخرین تحولات یمن از جمله تلاش‌های فشرده برای برقراری آتش‌بس گفت‌وگو کردند. بورل عنوان کرد که سفر اخیر وزیر امور خارجه سوئد به منطقه از طرف اتحادیه اروپا حامل پیام قوی حمایت از صلح یمن است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس از اوضاع یمن در خصوص تداوم درگیری‌ها، سقوط اقتصادی و فجایع انسانی بشدت ابراز نگرانی کرد و از تمام طرف‌ها خواست تا بدون فوت وقت مخاصمه در این کشور را کنار گذاشته و مذاکرات سیاسی فراگیر را از سربگیرند.

وی با محکومیت حملات (ائتلاف عربستان) علیه مردم بی دفاع یمن، بر اهمیت روند صلح و تسهیل فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور تاکید کرد. بورل در همین پیوند نسبت به قحطی و سطح بالای سوء تغذیه در یمن هشدار داد.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد.

این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.