وانگ ون بین روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در پکن افزود: برخی از سیاستمداران و رسانه های آمریکایی ادعا کرده اند که ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون نشت کرده است اما آمریکا سال ها پیش با رویکردی جنگ طلبانه و مبتنی بر داده های غلط و با پیش گرفتن ساز و کاری هماهنگ با رسانه های خود و با طرح ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق، حمله به این کشور را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام چینی ادامه داد: امروز نیز آمریکا با رقصاندن همان عروسک خیمه شب بازی خود در توجیه حمله به عراق، هوچی گری درباره نشت ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان چین را به راه انداخته است.

وی با بیان اینکه آمریکا جنگ عراق را نیز به دلیل تصور وجود سلاح های کشتار جمعی آغاز کرد، افزود: این بار ایالات متحده جنجالی برای "نظریه نشت ویروس از آزمایشگاه" بدون هیچ مدرک واقعی شروع کرده است. هدف از این اقدام چیست؟ اگر هدف واقعی ایالات متحده ردیابی منبع ویروس است، چرا به دانشمندان اعتماد نمی کند و از سازمان اطلاعات به عنوان نیروی اصلی استفاده می کند؟ اگر آمریکا می خواهد منبع ویروس را پیدا کند، چرا برای آن مهلت ۹۰ روزه تعیین کرده است؟ اگر ایالات متحده واقعا به شفافیت اهمیت می دهد، چه زمانی می خواهد از متخصصان سازمان بهداشت جهانی دعوت کند تا از پایگاه بیولوژیکی فورت دتریک بازدید کنند؟

وانگ ون بین یادآورشد: این اقدام آمریکا به رفاه عمومی بین المللی و زندگی و سلامتی مردم همه کشورها آسیب می رساند، جامعه جهانی باید در این باره هوشیار بوده و با آن مخالف باشد.