شهر خبر

ملی‌پوش ایرانی به خاطر نجات جان فرزندش جام جهانی را از دست داد

محمدرضا عادلخانی مهاجم اسبق تیم ملی یکی از بازیکنان اصلی این تیم در دهه ۵۰ بود که بهترین بازی‌ها را در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین انجام داد و از بهترین شاگردان حشمت مهاجرانی محسوب می‌شد.

ملی‌پوش ایرانی به خاطر نجات جان فرزندش جام جهانی را از دست داد

خبرورزشی - جالب است بدانید درست زمانی که تیم ملی خودش را مهیای حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین می‌کرد یک اتفاق عجیب باعث شد عادل خانی حضور در تیم ملی و جام جهانی را از دست بدهد.

ماجرا از این قرار بود که عادلخانی در سال ۵۷ زمانی که فرزند یک ماهه خود را را در آغوش گرفته بود در طبقه دوم نزدیک پله‌ها پایش لیز میخورد و از بالای پله‌های طبقه دوم به سمت طبقه اول سرنگون می‌شود. عادلخانی در آن لحظه برای نجات جان فرزند یک ماهه‌اش او را محکم در آغوش گرفته خودش را سپر می‌کند و از پله‌ها به پایین پرت می‌شود. پس از این اتفاق زانو و پهلوی مهاجم تیم ملی به شدت آسیب می‌بیند و به دلیل همین آسیب دیدگی شدید متاسفانه جام جهانی را از دست می‌دهد و تیم ملی بالاجبار بدون او راهی مسابقات آرژانتین می‌شود. این چنین بود که مهاجم تیم ملی حضور در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را فدای نجات جان دختر یک ماهه اش می‌کند.

ملی پوش ایرانی به خاطر نجات جان فرزندش جام جهانی را از دست داد

عادلخانی در این خصوص به خبرورزشی می‌گوید: ۱۰ یا ۱۵ روز مانده به اعزام تیم ملی برای جام‌جهانی بود که من با دخترم از پله‌ها افتادیم. رباطم پاره شد و یک ربع بعد از این اتفاق زانویم اندازه طالبی شد. قسمت نبود به جام‌جهانی بروم. یادم است یکی از روزنامه‌ها تیتر زده بود عادلخانی، آرژانتین را فدای نیلوفر (فرزند عادلخانی) کرد. من خودم را سد کردم تا دخترم آسیب نبیند و جام‌جهانی را از دست دادم. شاید اگر به جام‌جهانی می‌فتم، زندگی‌ام عوض می‌شد. بعد از آن قضیه هم پایم درست نشد و در ۳۰ سالگی فوتبالم تمام شد. آن زمان پزشکی مثل الان پیشرفت نکرده بود و اگر رباط پاره می‌کردید، می‌گفتند برو کفش‌هایت را آویزان کن.