به گزارش برنا، برخی رسانه های منطقه به نقل از سخنگوی ائتلاف سعودی - آمریکایی نوشتند که این ائتلاف نظامی، هدف قرار دادن و بمباران شهرهای یمن را متوقف کرده است. 

ائتلاف متجاوز سعودی در واکنش به انفجار امروز در صنعا، پایتخت یمن مدعی شد که جنگ و حملات به شهرهای مختلف این کشور را برای دستیابی به آشتی متوقف کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز در این باره اعلام کرد که ائتلاف به رهبری عربستان ادعا کرده است که به حملات خود در نزدیکی صنعا و دیگر شهرهای یمن پایان داده است. 

رویترز افزود که این تصمیم در پی آن گرفته شده است که ائتلاف سعودی قصد دارد بسترهای سیاسی را برای حل و فصل بحران و برقراری صلح در یمن آماده کند.

این در حالی است که منابع رسانه ای بعد از ظهر امروز از شنیده شدن صدای انفجار شدید در صنعا خبر دادند. 

از سوی دیگر، سخنگوی ائتلاف سعودی هدف قرار دادن صنعا را توسط جنگنده های عربستانی انکار کرد. 

ائتلاف سعودی در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی در صنعا یا هر شهر دیگر یمن انجام نداده و گزارش های مبنی بر هدف قرار دادن مقر یک لشکر زرهی در صنعا خلاف واقعیت است.

بیانیه مدعی شده است که پرهیز از هرگونه حمله نظامی به منظور ایجاد زمینه و فضای مناسب در جهت تلاش های بین المللی و سیاسی برای برقراری صلح انجام شده است. 

این بیانیه در حالی منتشر شده است که مراکز غیرنظامی یمن در شهر «رحبه» واقع در استان مارب پیش از این توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران شده بود که منجر به شهادت یک غیرنظامی و زخمی شدن ۷ نفر دیگر شد.

منابع نظامی یمن گزارش دادند که در شبانه‌روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۱۰۴ بار توافق آتش‌بس در استان «الحدیده» را نقض کرده‌اند.

در همین حال، انصارالله یمن امروز اعلام کرد که ائتلاف سعودی - اماراتی ۲۶ بار مناطقی را در استان های صعده، مأرب و حجة بمباران کرده است.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته (چهارشنبه) با استقبال از تلاش‌های عمان برای کاهش رنج‌های مردم این کشور برای مذاکرات آتی با ائتلاف سعودی سه اصل تعیین کرد.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده یک حق انسانی اولیه و دستاوردی بوده در صورت عملی شدن با پایداری مردم یمن و سلحشوری مردان ارتش و کمیته‌های مردمی به دست آمده است.

شورای عالی سیاسی یمن افزود: برداشتن محاصره، توقف حملات و پایان اشغالگری و دخالت نکردن در امور داخلی یمن سه اصل اساسی برای هرگونه مذاکره در آینده است.

یک هیات عمانی شنبه گذشته برای مشاوره و رایزنی با مجلس اعلای سیاسی یمن (انصارالله) درباره پیشنهادهای مربوط به رفع محاصره این کشور و توقف تجاوز ائتلاف سعودی وارد صنعا پایتخت یمن شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.