شهر خبر

علی‌نژاد: هدف ما تشویق فدراسیون‌ها برای گرفتن میزبانی بین‌المللی است


علی‌نژاد: هدف ما تشویق فدراسیون‌ها برای گرفتن میزبانی بین‌المللی است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که یکی از سیاست‌های این وزارتخانه تشویق فدراسیون‌ها برای کسب میزبانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که برای دیدار انتخابی المپیک 2020 فوتبال ناشنوایان در کیش حاضر شده بود، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت ورزش تشویق فدراسیون‌های ملی ما برای گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی است. این رویدادها اگر رسمی و رویداد قاره‌ای و جهانی باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: فدراسیون ناشنوایان پس از اینکه مالزی به دلیل شرایط کرونایی نپذیرفت میزبان باشد، فدراسیون آسیایی با ما رایزنی کردند و ما هم پذیرفتیم که شرایط را برای میزبانی فراهم کنیم. ما هم با مسئولان مربوطه در منطقه آزاد کیش صحبت کردیم و میزبانی خوبی بود که ورزشکاران کشورمان هم نتایج خوبی گرفتیم. هم به المپیک ناشنوایان صعود کردیم و هم در فینال حضور داشتیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره بحث پاداش ورزشکاران ناشنوا و اینکه آیا پاداش آنها با ورزشکاران المپیکی یکسان است، اظهار داشت: خب روشن است که سطح المپیک ناشنوایان با المپیک یکسان نیست. اگر بخواهیم مانند المپیک پرداختی داشته باشیم، از عدالت خارج است و به این شکل نخواهد بود. مساوات، لزوماً عدایت نیست و این نکته مهمی است که بعضاً به آن توجه نمی‌شود. جمع بندی ما در آخرین آیین نامه، قرار بر این است که میزان پاداش آنها از 20 درصد المپیکی به 60 درصد افزایش پیدا کرد و یعنی سه برابر شد. یعنی اگر به المپیک صعود کنند، 60 درصد پاداش می‌گیرند و در المپیک هم مقامی کسب کنند، 60 درصد افراد سالم پاداش می‌گیرند.

علی‌نژاد در واکنش به این مسئله که صحبت‌های او برخلاف محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس است، گفت: من نقطه نظرات خودم را می‌گویم و همانطور که گفتم، مساوات لزوماً عدالت نیست.

ادامه دارد...