شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اهواز#رئیسی#خوزستان

تجمع انتخاباتی رئیسی در اهواز تخلف قانونی بود؟

تجمع انتخاباتی در اهواز

تجمع انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در اهواز در حالی برگزار شد که ستاد مدیریت کرونای خوزستان مجوز این تجمع را صادر کرد و پیش از نیز ستاد ملی کرونا، تجمعات در فضای باز را بلامانع دانسته بود.

به گزارش مشرق، پیش از آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بود که حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تصویب مصوبه‌ای در این ستاد درخصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: «تجمعات انتخاباتی می‌تواند در فضای باز برگزار شود»

روحانی ۱ خرداد ۱۴۰۰ در این جلسه تاکید کرد: «امروز در جلسه مصوب شد که اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم. اگر در شهری هزار، یا ۲ هزار نفر می‌خواهند اجتماعی داشته باشند در فضای سربسته نمی‌شود. ضمن اینکه می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد، ولی اگر جمعیتی هست حتما باید یک فضای بزرگ و باز پیدا کنیم، با پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.»

بنابراین با ابلاغ این مصوبه، نامزدها مجاز به برگزاری تجمعات انتخاباتی خود در فضاهای باز از جمله استادیوم‌های ورزشی شدند. شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در خوزستان نیز پیرو همین مصوبه در تاریخ ۱۸ خرداد، درخواست برگزاری تجمع انتخاباتی در ورزشگاه تختی اهواز را به دبیر ستاد مدیریت کرونا استان خوزستان ارسال کرد.

دبیر ستاد مدیریت کرونای خوزستان هم در پاسخ به نامه درخواست ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری تجمع انتخاباتی در محل ورزشگاه تختی اهواز را مطابق با مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بلا مانع دانست.

تجمع انتخاباتی رئیسی در اهواز تخلف قانونی بود؟

اما در این میان، پس از برگزاری تجمع انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در اهواز، کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین جلسه روسای کمیته‌های ستاد با حضور رئیس‌جمهور، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها صورت گرفته است، ابراز نگرانی کرد.

روحانی نیز پس از ارائه گزارش این کمیته به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گفت: «کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند. کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.»

اما سخنان روحانی و گزارش کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله کرونا را می‌توان نوعی فضاسازی انتخاباتی و سیاسی تلقی کرد، چراکه تجمعات انتخاباتی در فضای باز همچون استادیوم‌ها با مجوز ستاد کرونا و امضای رئیس‌جمهور بلامانع است.

منبع: مهر