شهر خبر

مواد غذایی آشپزخانه که هرگز منقضی نمی شوند

 مواد غذایی آشپزخانه که هرگز منقضی نمی شوند

هنگام صحبت از غذا هر ماده غذایی مدت ماندگاری متفاوتی دارد. در حالی که برخی ممکن است فقط چند روز دوام داشته باشند، اما برخی دیگر تا ماه ها و حتی سال ها نیز قابلیت نگهداری دارند.

به گزارش بهداشت نیوز،  مواد غذایی خاصی وجود دارد که ماندگاری بالایی دارند و در صورت نگهداری به شیوه درست هرگز منقضی نشوند. در ادامه این مواد غذایی فاقد تاریخ انقضا معرفی می شوند.
 
نمک
نمک به عنوان اساسی ترین ماده طعم دهنده برای انواع سبزیجات، حبوبات، خوراک کاری و سایر غذاهای شور استفاده می شود. نمک برای حفظ سایر مواد غذایی نیز استفاده می شودف بنابراین خود به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی شناخته می شود، بنابراین در صورت نگهداری آن به شیوه درست نمک به معنای واقعی کلمه می تواند برای همیشه ماندگار باشد.
 
نشاسته ذرت
نشاسته ذرت غالبا برای غلیظ کردن سوپ ها، سس ها و عصاره گوشت استفاده می شود، همچنین این ماده همچنین برای مرغ یا سبزیجات درست قبل از سرخ کردن نیز استفاده می شود تا لایه خارجی آنها تردتر شود. نشاسته ذرت در صورت دور نگه داشتن از رطوبت می تواند سال ها دوام داشته باشد. نشاسته ذرت را در ظرف شیشه ای ضدهوا نگهداری کنید تا مدت زیادی تازه بماند.
 
سویا سس
سس سویا هنگام تهیه نودل به سبک چینی، برنج سرخ شده و سبزیجات سرخ شده یک ماده غیرقابل جایگزین است. سس سویا حاوی مقدار زیادی سدیم است که سس را برای مدت طولانی حفظ می کند. سس سویا را همیشه در یک بطری شیشه ای در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید.
 
سرکه
سرکه یکی از این محصولات است که برای حفظ محصولات دیگر از آن استفاده می شود، بنابراین طبیعت خود را حفظ می کند. سرکه سفید، سرکه سیب، سرکه برنج یا هر نوع سرکه دیگر می تواند سال ها دوام داشته باشد حتی اگر داخل یخچال نگهداری نشود.
 
رشته فرنگی
از آنجا که رشته فرنگی خشک از آرد تصفیه شده یا آرد مایدا تهیه می شود می توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد. البته باید آن را در مکانی خشک و خنک و دور از رطوبت نگهداری کنید. اگر بسته رشته فرنگی یک بار باز شده باشد برای مدت طولانی دوام نخواهد آورد، اما بسته باز نشده ماندگار خواهد بود.
 
شکر
شکر به عنوان یک ماده رایج در آشپزخانه به صورت روزمره استفاده می شود. شکر را باید در یک ظرف مناسب نگهداری کنید و همیشه از قاشق خشک برای خارج کردن آن از ظرف استفاده کنید. اگر شکر از رطوبت دور نگه داشته شود به راحتی تا سال ها دوام می آورد. البته احتمال می رود بافت شکر با گذشت زمان تغییر کند، اما هرگز منقضی نمی شود.
 
برنج
همیشه برنج را در یک ظرف ضدهوا نگهداری کنید. می توانید مقدار زیاد برنج را در یک ظرف بزرگ نگه دارید و مقداری از آن را در ظرف کوچک تری که به طور منظم استفاده می شود بریزید به این ترتیب ظرف بزرگ برنج از باز و بسته شدن مکرر دور خواهد ماند که ممکن است آن را در معرض رطوبت قرار دهد.
 
عسل
عسل دارای pH اسیدی کم و سطح رطوبت بسیار کمی است که از رشد باکتری جلوگیری می کند. ماندگاری عسل طولانی مدت است. اگرچه ممکن است با گذشت زمان شکرک بزند، اما همچنان برای مصرف مناسب است.