شهر خبر

قاضی‌زاده هاشمی:

مهاجرپذیری البرز موجب افزایش جمعیت این استان شده است

قاضی زاده هاشمی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بالا و وجود اتباع خارجی با افزایش جمعیت زیادی روبه‌رو است.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر پنجشنبه در شبکه استانی البرز اظهار کرد: استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بالا و وجود اتباع خارجی با افزایش جمعیت زیادی روبه‌رو است.

وی بیان کرد: کلانشهر کرج بنا گزارش‌ها سومین یا چهارمین کلانشهر کشور محسوب می‌شود که بر این مبنا استان البرز با تراکم بالای جمعیتی مواجه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از مزیت‌های فوق‌العاده البرز گردشگری این استان است، تصریح کرد: البرز به لحاظ تنوع اقلیمی و داشتن ارتفاعات، کویر و پیست اسکی استانی منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: البرز دارای نمونه‌های گردشگری زیبایی مانند سد امیرکبیر، جاده چالوس، تونل کندوان، باغ‌های سیب مهرشهر، کاخ تاریخی مروارید شمس، روستای تاریخی آتشگاه، کاروانسرای شاه عباسی و… است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به بحث اشتغال در استان البرز خاطرنشان کرد: البرز یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است و بسیاری صنایع استراتژیک در البرز واقع شده و به همین دلیل مهاجرپذیر است.

وی افزود: با این وجود استان البرز فارغ از مشکل اشتغال نبوده و بیکاری و دیگر مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این استان موج می‌زند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افراد با تصور وجود اشتغال به البرز مهاجرت می‌کنند اما با وجود سرمایه‌گذاری بالا در این استان فرصت‌هایی شغلی به اندازه متقاضیان نیست، بنابراین البرز با افزایش صعودی بیکاری مواجه است و وضعیت بدتر از این هم خواهد شد.

وی اظهار کرد: البرز به خاطر وجود شهرک صنعتی اشتهارد یکی از کانون‌های صنعتی مهم کشور به شمار می‌رود و از این نظر دارای ظرفیت بالایی است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: با وجود اینکه به خاطر شرایط اقتصادی موجود در اکثر نقاط کشور با معضل رکود مواجه هستیم اما در این شهرک با درخواست‌های متعدد افتتاح واحد صنعتی جدید مواجه هستیم که نشان از زیرساخت‌های مناسب آن دارد.

وی تصریح کرد: روزانه ۱۷۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آن به جای بازفرآوری دفن می‌شود، در حالی که از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود که تولید ثروت می‌کند.