شهرخبر

رئیسی: وضعیت مهاجران باید در سراسر کشور ساماندهی شود

رئیسی نمایه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از وضعیت نابسامان مهاجران در کشور در شگفتم، گفت: وضعیت مهاجران باید در سراسر کشور ساماندهی شود.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان یزد اظهار داشت: یزد استانی مستعد برای رشد و کار است اما با این همه امکان رشد از مشکلاتی نظیر بیکاری، مهاجرفرستی، کمبودهای حوزه کشاورزی و صنعت، آب و … رنج می برد.

وی با اشاره به جایگاه یزد در زمینه نساجی، صنایع دانش بنیان، کشاورزی گلخانه ای، مواد معدنی، گردشگری و نخبه پروری افزود: اگر جایگاهی برای بروز و ظهور و جلوه هایی از نخبگی و فرهیختگی و علم و دانش نخبگان یزد ایجاد شود، شاهد توسعه صنایع دانش بنیان در استان و به دنبال آن رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف خواهیم بود.

رئیسی در مورد مسائل استان یزد نیز عنوان کرد: آب در یزد یکی از مشکلات جدی است اما می توان پیگیری‌های لازم را انجام داد و کارهای انجام شده گذشته را به عنوان مقدمه در نظر گرفت و یک اقدام نهایی نیز برای رفع این مشکل استان انجام داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مهاجرت، یزد را به شدت رنج می دهد و در شگفتم که چرا هنوز مسئله مهاجرت در یزد و استان‌های همجوار ساماندهی نشده و از این وضعیت هم مردم بومی یزد و هم مهاجران در رنج هستند.

رئیسی یادآور شد: باید وضعیت مهاجران را در استان‌های مختلف کشور ساماندهی کنیم تا هر دو گروه بومیان و مهاجران از شرایط رضایت داشته باشند.

وی عنوان کرد: زمینه‌های رشد، پیشرفت و کار در استان یزد بسیار خوب است زیرا یزد زمینه های اقتصادی و فرهنگی آماده ای دارد که از جمله آنها می توان به گردشگری اشاره کرد.

رئیسی اظهار داشت: فعال شدن گردشگری یزد می تواند برای گردشگران جلوه ای بسیار عالی و برای مردم یزد پویایی اقتصادی به دنبال داشته باشد.

وی در مورد معادن استان و جایگاه یزد در این زمینه نیز یادآور شد: متاسفانه برخی معادن بزرگ استان یزد به خام فروشی مبتلا هستند که باید صنایع جوار معدنی در کنار آنها ایجاد شود تا مشکل خام فروشی حل شود زیرا معدنی که ارزش افزوده آن می تواند برای مردم ایران و مردم یزد باشد نباید در آن سوی مرزها تبدیل شود و ارزش افزوده آن را دیگران ببرند.

رئیسی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد معادنی که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده، تعطیل هستند، افزود: تمامی معادن در سطح کشور باید فعال و صنایع جوارمعدنی نیز باید شکل بگیرند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت فعال کردن صنایع روستایی در استان یزد عنوان کرد: باید صنایع روستایی استان یزد را با یک سرمایه گذاری جدی رونق دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه علاقمندی به سرمایه گذاری در استان یزد بسیار است، افزود: اگر طرح‌های قابل سرمایه گذاری به سرمایه گذاران معرفی شود، مشکلی در زمینه سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد چون سرمایه گذاران علاقمند به هدایت سرمایه های خود به استان یزد هستند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهید صدوقی و ۴ هزار شهید استان یزد را گرامی داشت و افزود: یزد چهره های اثربخشی در استان و کشور داشته و دارد و امیدواریم با یک کار جدی بتوانیم توسعه یافتگی استان یزد را بیش از پیش در کشور شاهد باشیم.

منبع: مهر