شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خاورمیانه#گوشت#عطر

لذیذترین غذاهای خاورمیانه که بدون گوشت پخته می‌شوند

سبزیجات، ادویه‌ها و غلات مواد اولیه اصلی در غذاهای خاورمیانه هستند. هرچند غذاهای گوشتی زیادی هم وجود دارند، اما بسیاری از دستورهای غذایی خاورمیانه گیاهی‌اند. یک وعده غذایی گیاهی خوب در خاورمیانه به همان اندازه غذاهای گوشتی عطر و طعم دارد و سیرکننده است. 

غذا/ خاورمیانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از thespruceeats، این غذاها مورد علاقه گیاهخواران هستند و جزو محبوب‌ترین غذاهای بدون گوشت محسوب می‌شوند که هم گیاهخواران و هم گوشتخواران به یک اندازه از آن لذت می‌برند.

فلافل: ما شخصی را نمی‌شناسیم که فلافل را امتحان کرده باشد و آن را دوست نداشته باشد. فلافل را با نان پیتا و سبزیجات یا با نان همبرگری بخورید و از طعم آن لذت ببرید.

حمص: تهیه این چاشنی کرمی بسیار ساده است و می‌توان آن را با نان پیتا، کراکر یا سبزیجات سرو کرد. حمص خانگی ۱۰ برابر بهتر از فروشگاه است و قیمت آن نیز بسیار کمتر می‌شود.

باباغنوج: نه‌تنها اسم این پیش‌غذا جالب است، خوردن آن هم لذت‌بخش است. باباغنوج شبیه حمص است با این تفاوت که با بادمجان درست می‌شود. حتی اگر طرفدار بادمجان نباشید، این پیش‌غذا را دوست خواهید داشت.

تبوله: خوردن تبوله خصوصاً برای بچه‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد. به طور سنتی، آن را به جای چنگال با تکه‌های نان پیتا یا برگ مو می‌خورند. درست کردن آن آسان است و طعمی عالی دارد.

فول‌ مدامس: این غذایی عالی است که از حبوبات مصری تهیه می‌شود و اغلب آن را برای صبحانه می‌خورند، اما بسیاری از مردم آن را برای ناهار یا میان‌وعده هم سرو می‌کنند. دستور پخت این غذا به مصر باستان برمی‌گردد و همچنان طرفداران خود را دارد.

مجادرا: مجادرا یک غذای لبنانی است که با عدس و برنج و ادویه فراوان درست می‌شود و به عنوان یک میان‌وعده یا حتی یک وعده غذایی همراه با نان پیتا و سالاد سرو می‌شود.

نان پیتا: غذای خاورمیانه بدون نان پیتا معنا نخواهد داشت. هیچ چیزی مانند پیتای تازه با سالاد، سوپ یا حتی به‌تنهایی لذت‌بخش نیست.