شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#انگلیس#کرونا#جدید

کرونا در اروپا| از افزایش نژاد پرستی و کودک آزاری تا تشدید بحران کرونا در انگلیس


کرونا در اروپا| از افزایش نژاد پرستی و کودک آزاری تا تشدید بحران کرونا در انگلیس

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا در گزارش سالانه خود از افزایش نژادپرستی، کودک آزاری و خشونت خانگی در اروپا خبر داده و نهادهای بهداشتی انگلیس هم از افزایش چشمگیر بستری بیماران کرونایی و موارد جدید ابتلا در این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا بحرانی حل نشده باقی مانده است.

بیش از 3 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 3187 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد و به این ترتیب آمار مبتلایان روزانه در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 19.3 کاهش پیدا کرد. 94 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

نخست وزیر فرانسه به قرنطینه رفت

"ژان کاستکس"، نخست وزیر فرانسه هم به دلیل ابتلای همسرش به کرونا باید به قرنطینه برود. رسانه های فرانسوی روز گذشته از مثبت شدن تست کرونای همسر نخست وزیر فرانسه خبر دادند. کارتکس هم باید به مدت یک هفته در قرنطینه قرار گیرد. اولین تست کرونای وی منفی اعلام شده است. نخست وزیر 55 ساله فرانسه اولین دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده است.

بیشترین آمار ابتلای روزانه در انگلیس از فوریه

انگلیس هم روز چهارشنبه بیشترین آمار ابتلای روزانه به کرونا از ماه فوریه را ثبت کرد. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس در روز گذشته7540 نفر در 24 ساعت در این کشور به کرونا مبتلا شدند که بیشترین ابتلای روزانه از 26 فوریه محسوب می شود. هفته گذشته هم آمارهای مبتلایان جدید در این کشور همچنان روند صعودی را طی می کرد که به زعم کارشناسان گسترش شیوع ویروس هندی به این مسئله مرتبط است. حدود 123 نفر هم به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند. کارشناسان بهداشتی در انگلیس امیدوارند که یک کمپین واکسیناسیون سریع تر بتواند این تحول منفی در کشور را متوقف کند.

لغو طرح کاهش محدودیت ها در لیسبون پرتغال به دلیل افزایش آمار مبتلایان

در لیسبون، پایتخت پرتغال هم به دلیل آمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا فعلا هیچ گونه کاهش محدودیتی اعمال نخواهد شد. یکی از وزرای کابینه دولت پرتغال شرایط در این کشور را نگران کننده ارزیابی کرده و اعلام کرد که دولت برای پایین آوردن موارد مبتلایان با دشواری هایی روبرو است. در پرتغال حدود 10 میلیون نفر ساکن هستند.

نهادهای بهداشتی پرتغال روز چهارشنبه از ابتلای 890 مورد ابتلای روزانه خبر دادند که بالاترین موارد ابتلای روزانه در این کشور از اوایل ماه مارس محسوب می شد. اکثر موارد ابتلای جدید به لیسبون مربوط می شود.

بالا گرفتن مناقشات بر سر توزیع ماسک های بی کیفیت در دولت ائتلافی آلمان

مناقشات در دولت ائتلافی آلمان بر سر مسئله توزیع ماسک های بی کیفیت بین نیازمندان بالا گرفته و درخواست هایی برای کناره گیری مقامات مطرح شده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان در همین راستا خواستار کناره گیری وزیر بهداشت شده است.

البته مقام های جزب دموکرات مسیحی و شخص وزیر بهداشت آلمان همه این اتهامات را رد کرده است.

"مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان در این مناقشات فشارها بر "هوبرتوس هایل"، وزیر کاز از حزب سوسیال دموکرات را افزایش داده است.

وی روز گذشته در سخنانی اظهار داشت: اگر این ادعاهای مطرح شده درست نباشد باید در این باره بحث شود که آیا هوبرتوس هایل همچنان می تواند در مسئولیت خود باقی بماند.

زودر تاکید کرد که وی نمی تواند این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا این ادعا صحت دارد، اما با این حال وی کاملا به ارزیابی آنگلا مرکل که از وزیر بهداشت حمایت کرده است اعتماد دارد.

زودر همچنین تاکید کرد که مناقشات درون ائتلافی کنونی حدود 3 ماه مانده تا انتخابات پارلمانی دلسردی ایجاد کرده است. وی گفت: ابتدا باید این مناقشات یک بار در داخل دولت مورد گفتگو قرار می گرفت و بعد علنی می شد.

وی فرم رفتارهای فعلی را تعجب آور خوانده و آن را بار سنگینی نه تنها برای کارهای فعلی دولت بلکه همکاری ها در آینده دانست.

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی و نامزد صدر اعظمی آینده از حزب سوسیال دموکرات هم البته آشکارا کناره گیری وزیر بهداشت را درخواست نکرده، اما تاکید کرده که مسائلی در این باره وجود دارد که باید روشن شود. وی همچنین گفت که دلیلی برای معذرت خواهی از شریک ائتلافی خود در این مناقشات نمی بیند و کاملا از وزیر کار از حزب خود حمایت می کند.

دبیر کل حزب دموکرات مسیحی آلمان هم حزب سوسیال دموکرات را به نقض تعهد به عدالت و انصاف در دوران انتخابات متهم کرده و ادعاهای این حزب درباره توزیع ماسک های بی کیفیت را رد کرد.

سازمان بهداشت جهانی: خطر کرونا هنوز در اروپا برطرف نشده است

با وجود کاهش آمار مبتلایان و موارد مرگ های کرونایی در اروپا اما به زعم سازمان بهداشت جهانی خطر هنوز از این منطقه برطرف نشده است.

"هانس کلوگ"، مدیر منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی با توجه به تجمعات و تحرکات بیشتر جمعیت و جشنواره ها و مسابقات ورزشی که در روزهای آینده در سراسر اروپا برگزار می شود همگان را به احتیاط فراخواند.

درخواست بروکسل ازچین برای شفافیت درباره منشاء ویروس کرونا

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی و "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم از چین شفافیت درباره منشاء ویروس کرونا را درخواست کردند.

این دو مقام راروپایی به اتفاق آراء اعلام کردند که شفافیت کامل در این راستا لازم است و دانشمندان باید دسترسی کاملی به تاسیسات لازم برای این منظور را داشته باشند. زمینه این درخواست اروپا به وجود آمدن بحث های بین المللی در این باره است که آیا منشاء این ویروس از آزمایشگاهی در چین است. دولت چین البته این مسئله را انکار می کند.

افزایش خشونت خانگی، نژادپرستی و کودک آزاری در اروپا

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا (FRA) به تاثیرات عمیق و بی سابقه بحران کرونا روی مسائل حقوق بشر در سال 2020 اشاره کرده و امروز ( پنج شنبه) در گزارش سالانه خود اعلام کرد که موارد خشونت خانگی و سوء استفاده از کودکان و نژاد پرستی افزایش یافته و به ویژه گروه های در معرض خطر را مورد حمله قرار داده است. بر این اساس در آلمان هم تعداد تماس های تلفنی در ارتباط با خشونت های خانگی از ماه مارس تا ژوئن سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 5,557نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 65 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 7,540نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 6 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 2,199نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 77 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4,427نفر به کرونا مبتلا شده و 23 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,725,492نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,202نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,535,754نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,860نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,237,790نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 126,767نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,715,454نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,332نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,715,870نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 90,187نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/