شهرخبر
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

تحقق سیاست های اقتصادی با استفاده از ظرفیت های صمت

کدخبر: 418216
اقتصادنیوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف کشور را با تکیه بر توان و ظرفیت های واحدهای صنعتی و معدنی امکان پذیر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، وزیر صمت در حاشیه بازدید از یکی از طرح های توریستی در کرمان در  جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیتهای معدنی بسیار شهرستان منوجان، گفت: در این شهرستان اکتشافات خوبی در حوزه معادن مس و کرومیت صورت گرفته و در حال بهره برداری است که امروز نیز یک کارخانه کنسانتره کرومیت افتتاح شد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: آنچه در قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاد، باید در سایر نقاط کرمان و کشور نیز تحقق بیاید.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از شرکتهایی که در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در جنوب کرمان و شهرستان منوجان اقدامات و فعالیتهای بسیار خوبی صورت داده، شرکت گهر زمین است که ظرفیتهای سرشار خود را در مسیر توسعه محیط پیرامون خود نیر به کار گرفته است.

رزم حسینی بیان کرد: این شرکت در منوجان به صورت داوطلبانه فعالیت‌های بسیار خوبی را از سال ۹۳ آغاز کرده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امروز می بینیم که در حوزه اکتشاف معادن، گردشگری و توانمند سازی مردم اتفاقات خوبی افتاده است.

وزیر صمت با اشاره به طرح بزرگ آزادسازی معادن غیرفعال کشور افزود: اکتشافات یکی از کار‌های مهم وزارت صمت در سراسر کشور است و با واگذاری پهنه‌های جدید معدنی، تمام شرکت‌های بزرگ معدنی، فولادی و حوزه فلزات رنگین را موظف کردیم در این عرصه بیش از پیش فعالیت کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: حدود ۶ هزار پهنه جدید را از طریق مزایده عمومی شروع به واگذاری کردیم که شرکت‌ها می‌توانند اقدام به سرمایه گذاری کرده و از ظرفیتهای ایجاد شده در این طرح عظیم بهره ببرند.