شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عسل#جلوگیری#طبیعی

بهترین روش‌ها برای از بین بردن جوش صورت؛ از بخور و جوش شیرین تا سیر و عسل

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به روند بهبود جوش ها کمک می کند همچنین برای جلوگیری از عفونت نیز مفبد می باشد، عسل خالص را روی جوش های خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

بهترین روش‌ها برای از بین بردن جوش صورت؛ از بخور و جوش شیرین تا سیر و عسل

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ معمولا مقابله کردن با پوست چرب و جوش ،مشکل است چرب بودن بیش از حد پوست، منجر به ایجاد جوش های سرسفید، سرسیاه، زیرپوستی و دیگر مشکلات پوستی می شود. جوش ها یک وضعیت نرمال پوستی هستند، که باعث التهاب پوست نیز می شوند ، متورم می شوند و سپس با چرک پر می شوند. جوش ها از مشکلات بسیار ناراحت کننده و ثابت پوست های چرب هستند ،که معمولا روی صورت، گردن،کمر و بازوها ظاهر می شوند. غدد چربی پوست های چرب بسیار فعال هستند و همیشه روغن و چربی بیش از حد ترشح می کنند اگر این نوع پوست به درستی تمیز نشود، احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد.

به گزارش سلام نو، این چربی های پوست، گرد و غبار را از فضا جذب می کند و باعث ایجاد جوش می شود ؛ تمیز کردن، تونینگ کردن و مرطوب نگهداشتن صورت با محصولات مناسب و طبیعی به خلاص شدن از شر جوش ها کمک می کند. روش دیگر برای حفظ پوست از جوش و سایر مشکلات پوستی ، آنرا از محیط های آلوده دور نگهدارید اما روش های پیشنهادی دیگری در غالب درمان جوش پوست چرب با نسخه های طب سنتی هم وجود دارد که در ادامه این بخش خواهید خواند.

بهترین روش ها برای درمان جوش های پوست چرب

راه های خلاص شدن از جوش های پوست های چرب در اطراف لب ها ، روی گونه و پیشانی:

لوسیون ها و داروهای قابل دسترس و متنوعی برای درمان جوش ها در مارکت ها وجود دارد اما ممکن است آنها حاوی برخی مواد شیمیای مضر باشند روش های طبیعی بسیاری برای درمان جوش ها وجود دارد.

یخ برای درمان جوش ها:

یخ به کاهش قرمزی ، تورم و التهاب جوش ها کمک میکند و همچنین گردش خون در ناحیه |آلوده را نیز افزایش میدهد. منافذ را میبندد و کثیفی و چربی سطح پوست را از بین میبرد. مقداری یخ را در یک تکه پارچه قرار دهید و چند دقیقه روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید، این درمان را 3الی 4 بار در روز اعمال کنید.

لیمو برای خشک شدن جوش پوست چرب:

آب لیمو حاوی ویتامین C است که به خشک شدن جوش ها بر روی پوست چرب کمک میکند برای درمان جوش پوست چرب به راحتی ، ۱ تکه پارچه را درون آب لیمو خیس کنید و قبل از رفتن به رختخواب ، آن را روی جوش های پوست چرب خود بمالید.

روش دیگر ، نصف لیوان آب لیمو را با کمی پودر دارچین مخلوط کنید و روی جوش های خود اعمال کنید سپس اجازه دهید که از شب تا صبح بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

روغن درخت چای برای درمان جوش پوست چرب :

این یک درمان عالی برای رفع جوش میباشد ، حاوی خواص ضد باکتریای است که به مبارزه با باکتری های که منجر به ایجاد جوش میشوند، کمک میکند و در کاهش قرمزی و التهاب جوش ها نیز موثر هستند. یک تکه پنبه را درون روغن درخت چای خیس کنید و سپس روی محل مورد نظر اعمال کنید. بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

خمیر دندان برای درمان جوش ها :

خمیر دندان میتواند در درمان جوش ها بسیار تاثیر گذار باشد که این تاثیر پس از اعمال یخ نیز بیشتر میشود.بهتر است که از خمیر دندان سفید استفاده کنید و از ژل خمیر دندان نیز اجتناب کنید و قبل از رفتن به رخت خواب آن را روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد یا نیم ساعت پس از اعمال شستشو دهید.

بخور برای درمان جوش پوست چرب :

استفاده از بخور در هر زمان ، به خصوص زمانی که جوش دارید ، بسیار عالی است. بخور کمک میکند تا منافذ پوست باز شود و از شر چربی ها ، کثیفی ، و باکتری های که درون منافذ هستند خلاص شوید. یک ظرف بزرگ را از آب گرم پر کنید و اجازه دهید تا بخار کند و سپس سر خود را با یک حوله بپوشانید و از این بخار استفاده کنید.

سیر از بهترین درمان های جوش:

سیر یک ضد ویروس ، ضد قارچ و آنتی اکسیدان است و یکی از سریعترین درمان های جوش میباشد ؛ چند عدد سیر تازه را برش دهید و به مدت چند دقیقه روی جوش ها اعمال کنید و سپس با آب گرم بشویید . این درمان را ۳ الی ۴ بار در روز تکرار کنید.

جوش شیرین برای درمان جوش پوست چرب:

جوش شیرین، یکی دیگر از درمان های موثر برای خلاص شدن از شر جوش می باشد و کمک می کند تا آلودگی ها و گردو غبار و سلول های مرده از روی پوست حذف شوند.جوش شیرین را با مقداری آب یا آب لیمو ترکیب کنید و یک ماسک غلیظ بدست آورید. این ماسک را به مدت چند دقیقه روی پوست اعمال کنسد و سپس با آب گرم بشویید برای گرفتن نتایج بهتر و سریعتر، این روند را دو بار در روز تکرار کنید.

عسل برای بهبود جوش ها:

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به روند بهبود جوش ها کمک می کند همچنین برای جلوگیری از عفونت نیز مفبد می باشد. عسل خالص را روی جوش های خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

روش دیگر، عسل و دارچین را با هم ترکیب کنید و سپس قبل از رفتن به رختخواب،روی پوست خود اعمال کنید و صبح روز بعد، با آب سرد شستشو دهید این روند را تا هفته ها ادامه دهید.

خیار برای درمان جوش پوست چرب:

خیار اثر خنک کننده و تسکین دهنده روی پوست دارد. این میوه ، حاوی ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E و پتاسیم است.

خیار را رنده کنید و این ماسک را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

روش دیگر، تکه های خیار را درون آب خیس کنید، تمام مواد مغذی خیار وارد آب می شود و سپس می توانید از این آب ، برای شستشوی پوست خود استفاده کنید.

پاپایا برای درمان جوش پوست چرب:

پاپایا دارای خواص متععدی است که برای درمان جوش، بسیار مفید هستند ؛ حاو ی آنتی اکسیدان ، ویتامین A وآنزیم های است که به کاهش التهاب و عفونت کمک میکند.

پاپایا را خرد کنید و آب آن را استخراج کنید و آنرا روی جوش های خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

روش دیگر ، میتوانید پاپایا را با مقداری عسل ترکیب کنید و ماسک بدست آمده را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا خشک شود و بعد با آب بشویید.

خردل برای درمان جوش ها و آکنه :

حاوی اسید سالیسیلیک است که برای درمان جوش ها و آکنه بسیار مفید است. همچنین حاوی ویتامین C ، اسیدهای چرب امگا۳ و ۶و روی است که برای پوست مناسب هستند. پودر خردل را با مقداری عسل ترکیب کنید و این ماسک را روی جوش های خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشویید.

درمان جوش پوست چرب با سفیده تخم مرغ:

به سادگی تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را بشکنید و سپس روی جوش ها اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود. بهتر است که قبل از استفاده از سفیده تخم مرغ مقداری آبلیمو به پوست خود اعمال کنید.

درمان جوش های پوست چرب با ماسک خاک رس:

میتوانید پودر خاک رس را با کمی آب و مقداری روغن اسطوخدوس یا روغن درخت چای ترکیب کنید و این ماسک را شب هنگام ، روی جوش های خود بمالید و صبح روز بعد بشویید ، این درمان را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

سرکه سیب برای درمان جوش پوست چرب:

آکنه و جوش اکثر اوقات بر روی پوست های چرب مشاهده میشود.که به دلیل ترشح بیش از حد چربی میباشد. همچنین علت دیگر آن حمله باکتری ها نیز میباشد.که عنصر طبیعی که باکتری را میکشد در سرکه سیب وجود دارد. که به راحتی باعث میشود، چربی های بیش از حد پوست خشک شود و هرگونه آکنه و جوش را از بین میبرد. یک و نیم فنجان آب و یک فنجان سرکه را با هم ترکیب کنید و سپس صورت خود را با آن شستشو دهید.

پوست پرتقال برای درمان کردن جوش پوست چرب:

اگر شما میخواهید که یک درمان خانگی کاملا طبیعی را امتحان کنید، ما آماده ایم که راه حل آن را به شما ارائه دهیم بله ماسک پوست پرتقال یکی از درمان های شگفت انگیز است.

پوست ۲ عدد پرتقال را بکنید و آب شیرین آن را دریافت کنید و بنوشید.

روش دیگر ، اجازه دهید تا پوست پرتقال خشک شود و آن را پودر کنید و سپس به مقداری آب آشامیدنی اضافه کنید تا ماسکی غلیظ به دست آورید. و سپس روی پوست خود اعمال کنید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس بشویید.

ماسک شماره ۲ با پوست پرتقال برای کنترل پوست های چرب و براق :

مواد لازم:

    پوست پرتغال

    ماست

پوست های پرتقال را در سایه خشک کنید و سپس آن ها را به صورت یک پودر خرد کنید.

این پودر را با آب یا ماست مخلوط کنید تا به صورت ماسک و خمیر در آید.

این ماسک طبیعی به دلیل خاصیت گس کنندگی منافذ باز پوست را کوچکتر می کند

نکته :در صورتی که شما تنها نواحی چربی روی بینی و پیشانی دارید و بقیه ی پوستتان طبیعی یا حتی خشک است، از این ماسک ها فقط بصورت T شکل ( ناحیه پیشانی و روی بینی ) استفاده کنید و آن ها را روی پوست خشک نمالید.

توت فرنگی برای بهبود و کاهش جوش ها :

توت فرنگی حاوی مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که منافذ باز پوست را میبندد و باکتری ها را از بین میبرد. ترکیب آن با عسل واقعا تاثیر گذار است.زیرا عسل دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش جوش های ملتهب میشود.شما باید ۳ عدد توت فرنگی را بشویید و آن را له کنید. و سپس ۲ قاشق پر عسل به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه شستشو دهید و تفاوت را ببینید.

درمان جوش های پوست چرب با ماسک موز:

مواد لازم

    ۱ موز رسیده

    ۱ قاشق چایی خوری عسل

    یک لیمو یا پرتقال

روش:

موز را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید. چند قطره آب پرتقال یا لیمو به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه نگه دارید. سپس با آب خنک و لیف مخصوص صورت پاک کنید.

درمان جوش های پوست چرب با ماسک جو دوسر :

    مواد لازم

    جو دوسر

    آب لیمو

    عسل

روش :

مواد اولیه را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود این خمیر را روی صورت بمالید ، فقط مراقب دور و داخل چشمانتان باشید.

اجازه دهید ماسک برای ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب گرم بشویید.

ماسک طبیعی آرد نخودچی برای درمان جوش پوست چرب:

مواد لازم :

    آرد نخود ۲ قاشق غذا خوری

    زرچوبه

    آب لیمو

    شیر ۳ قاشق غذاخوری

آرد نخودچی و زردچوبه را با شیر مخلوط کنید و آنقدر بهم بزنید تا خمیری شود. خمیر بدست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند بعد آن را آبکشی کنید.

نکته :این ماسک برای پوست های سبزه تر توصیه می شود.