شهرخبر

اتهام سنگین فنونی زاده به اسکوچیچ/ با بازیکنانی مثل حاج صفی باید قید جام جهانی را بزنیم!/ مثل نیمه اول بحرین باشیم ۴ گل از عراق می‌خوریم

مرتضی فنونی‌زاده بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی مشکلی در خط حمله ندارد اما مشکل هافبک بازی‌ساز دارد.

اتهام سنگین فنونی زاده به اسکوچیچ/ با بازیکنانی مثل حاج صفی باید قید جام جهانی را بزنیم!/  مثل نیمه اول بحرین باشیم ۴ گل از عراق می‌خوریم

خبرورزشی - مرتضی فنونی‌زاده درباره شرایط تیم ملی و  پیش‌بینی عملکرد شاگردان اسکوچیچ در ۲ بازی پیش رو مصاحبه ای انجام داد. این روزها برادران فنونی زاده در سایت های خبری غوغا می کنند و نظراتشان هم جنجالی و عجیب تر از گذشته شده است! 

*تیم ملی برابر کامبوج کار راحتی دارد و بهتر است از ذخیره‌ها استفاده کند تا بازیکنانی که در خطر محرومیت هستند، استراحت کنند. در برابر عراق هم کار سختی داریم و اگر قرار باشد مانند نیمه اول دیدار با بحرین بازی کنیم، ۴ گل می‌خوریم.

*عملکرد بازیکنانی مثل حاجی‌صفی در دیدار با بحرین خوب نبود و اگر قرار باشد به خاطر توصیه اطرافیان، از چنین بازیکنانی در ترکیب استفاده شود، باید قید جام جهانی را بزنیم. ما این همه بازیکن خوب در همه پست‌ها مخصوصا دفاع چپ داریم، بعد باید از حاجی‌صفی و امیری در این پست غیرتخصصی استفاده کنیم‌؟ نورافکن یکی از بهترین بازیکن‌های لیگ امسال بود و می‌توانست در دفاع چپ کمک کند یا حتی سعید آقایی هم گزینه آلترناتیو خوبی بود. به نظر می‌رسد ۷۰ درصد ترکیب تیم ملی، دست کادر فنی است و باقی را اطرافیان تیم ملی تعیین می‌کنند.

*وظیفه ما حمایت است اما این حمایت تا زمانی ادامه خواهد داشت که تیم نتیجه بگیرد. خط حمله ایران از منچسترسیتی هم قوی‌تر است. ما مشکلی در خط حمله نداریم اما مشکل هافبک بازی‌ساز داریم. ۱۲ هافبک به تیم ملی دعوت شده‌اند که فقط یک بازی‌ساز یعنی قدوس در آن وجود دارد. جای خالی بازی‌سازهایی مثل عالیشاه و فرشید اسماعیلی در تیم حس می‌شود زیرا تیم بیشتر نیاز به مهره‌های هجومی دارد تا دفاعی.

بیشتر بخوانید: