به گزارش روی خط رسانه برنا؛ مهدی صباغ‌زاده کارگردان و تهیه‌کننده سینما عصر دیروز ۱۸ خرداد ماه با انتشار تصویری از علی سرتیپی در صفحه اینستاگرامش نوشت: علی سرتیپی پرچمدار اکران فیلم در سینماهای کشور تصمیم دارد به زودی تعدادی فیلم سرگرم‌کننده و جذاب اکران کند تا مردم با دیدن فیلم خوب روحیه پیدا کنند.

اگرچه جزییاتی از این فیلم‌ها در دست نیست، اما به نظر می‌رسد این طرح با درخواست محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران از سازمان سینمایی برای اعطای کمک ۲ میلیارد تومانی برای ۵ فیلم پرفروش بی‌ارتباط نیست. وی چندی پیش در گفتگو با برنامه رادیویی سینمامعیار، درخواست کرده بود تا سازمان سینمایی برای نمایش ۵ فیلم «انفرادی»، «چپ راست»، «درخت گردو»، «دینامیت» و «عروسی مردم»، به ازای هر فیلم ۲ میلیارد تومان کمک کند تا صاحبان آثار به نمایش فیلم‌ها راضی شوند.

حال بر اساس پیگیری هایی از این میان دو فیلم «انفرادی» و «دینامیت» در این مقطع زمانی نمایش عمومی نخواهند داشت بنابراین فهرست ۵ فیلم اعلامی از سوی سخنگوی انجمن سینماداران به سه عنوان «چپ راست»، «درخت گردو» و «عروسی مردم» محدود می‌شود و نکته قابل توجه آن که علی سرتیپی، شرکت فیلمیران و شرکت نمایش گستران دست‌اندرکاران هر سه فیلم هستند.

سرتیپی تهیه‌کنندگی فیلم «عروسی مردم» را بر عهده دارد. شرکت «نمایش گستران» نیز سرمایه‌گذار فیلم «چپ راست» است و همزمان توزیع فیلم «درخت گردو» را نیز برعهده دارد.

بر این اساس در صورتی که سازمان سینمایی با طرح مذکور موافقت کند و اکران فیلم‌های سرگرم‌کننده وعده‌داده‌شده محقق شود، مجموع کمکی که شرکای فیلمیران و نمایش گستران برای این چند فیلم از دولت دریافت کرده‌اند، ۶ میلیارد تومان خواهد بود که سخنی از بازپرداخت آن نیز مطرح نشده است.

منبع: صبا