شهر خبر

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس:

روسیه می تواند جایگزین کشورهای پیمان شکن اروپایی باشد

روسیه می تواند جایگزین کشورهای پیمان شکن اروپایی باشد

سیریک - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: کشورهای غربی در پیمان های مختلف با ایران، بدعهدی های زیادی داشته اند که استفاده از ظرفیت روسیه می تواند آن ها را جبران کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رئیسی ظهر پنجشنبه در مراس آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در جمع خبرنگاران بیان داشت: کشورهای غربی در پیمان های مختلف با ایران، بدعهدی های زیادی داشته اند که استفاده از ظرفیت روسیه می تواند آنها را جبران کند تا در یک ارتباط و همکاری دوستانه، ظرفیت ها به اشتراک گذاشته شوند.

وی افزود: تلاش ها و پیگیری های استاندار هرمزگان بر کسی پوشیده نیست و آماده سازی چنین پروژه هایی می تواند پشتیبان و پیشران توسعه در منطقه مکران باشد. امکانات و تجهیزات برای آبرسانی سیار نیاز ضروری استان است که وزارت نیرو باید در این خصوص کمک کند.

رئیسی اضافه کرد: مطالعه ساخت پنج سد نیز به مراحل نهایی رسیده که اجرای آنها می تواند دغدغه ها را برطرف کند. سدهای مرک، گابریک، سدیج و شریفی و زرانی می توانند ظرفیت های خوبی در تولید آب برای استان ایجاد کنند اما در شرایط کنونی، یک اقدام فوری برای تامین آب روستاها لازم است.

با بیان اینکه سرمایه گذاری ضروری ترین کار برای کاهش نرخ بیکاری است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت سازی عظیم برق در هرمزگان قدردانی می‌کنم و امیدواریم در خصوص سواحل نگران آماده سازی چنین پروظه هایی میتواند پشتیبان و پیشران توسعه این منطقه باشد.

نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امکانات و تجهیزات برای آبرسانی سیار نیاز ضروری استان است که وزارت نیرو باید در این خصوص کمک کند.