شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران

احتمال وقوع گردوخاک در تهران | گروه‌های حساس از خانه بیرون نیایند

اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش کیفیت هوا ‌و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق ‌پایتخت طی امروز (۲۰ خرداد) خبر داد.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی طی 4 روز آینده برای استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش موقت ابر ‌پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از امروز تا شنبه (۲۰ تا ۲۲ خرداد) در برخی نقاط وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گردوخاک مورد انتظار است. همچنین روند افزایش نسبی دما ‌از فردا تا یکشنبه (۲۱ تا ۲۳ خرداد) قابل پیش‌بینی است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۲۰ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با افزایش نسبی تندی باد تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین حال با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن»در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سبب پراکندگی آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۱ خرداد) باعث برقراری وضعیت نامطلوب در مناطق پرتردد خواهد شد. حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا شود. این وضعیت جوی تا اواخر وقت فردا (۲۱ خرداد ماه)  ادامه خواهد داشت و در ساعات همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «ازن» با میانگین ۹۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.