شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر اطلاعات#گفتگو#حماس

گفتگوی اسماعیل هنیه با وزیر اطلاعات مصر در قاهره


گفتگوی اسماعیل هنیه با وزیر اطلاعات مصر در قاهره

رئیس دفتر سیاسی حماس که در راس هیئتی به قاهره سفر کرده است با وزیر اطلاعات مصر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، هیئتی از جنبش حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش که به قاهره سفر کرده است با وزیر اطلاعات مصر درباره تثبیت نتایج نبرد شمشیر قدس صحبت کردند.

این هیئت متشکل از اسماعیل هنیه و معاونش صالح العاروری و 6 نفر از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس است و این اولین باری است که هنیه بعد از سال 2019 به مصر سفر می کند.

در این زمینه اسماعیل هنیه با «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر در قاهره دیدار کرده و دو طرف با تاکید بر نتایج شمشیر قدس به ویژه در بیت المقدس و مسجد الاقصی و وحدتی که فلسطینیان بعد از این نبرد به دست آوردند پیشرفت نقش مصر در شماری از پرونده‌های فلسطینی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین بر تقویت روابط با مصر و راهکارهای توسعه آن و تلاش‌های قاهره و مواضع آن جهت جلوگیری از ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی و بازسازی مناطق تخریب شده تاکید شد.

اواخر مه گذشته یک هیئت مصری برای سومین بار از زمان اعلام آتش بس در اراضی اشغالی پس از جنگ اخیر غزه از این شهر بازدید کرد.

هیئتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب نیز در قاهره حاضر است و قرار است پیش از نشست گروه‌های فلسطینی دیداری جداگانه با عباس کامل، رئیس دستگاه امنیتی مصر داشته باشد.

نشست گذشته گروه‌های فلسطینی 17 مارس 2021 در قاهره تشکیل شده بود که موضوع آن نشست، براساس توافقات 3 سپتامبر 2020 ـ که به طور ویدئوکنفرانسی بین بیروت و رام‌الله برگزار شده بود ـ ایجاد یک رهبری واحد فلسطینی و تعیین یک راهبرد متحد برای آزادی فلسطین بود.

یادآور می‌شود قاهره این روزها محل رایزنی‌های فلسطینی است و علاوه بر نشست گروه‌های فلسطینی، هیئتی از گردان‌های عزالدین قسام به ریاست مروان عیسی، برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا در قاهره حضور دارند.

حماس همچنین اعلام کرد که در نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره در مورد راه‌های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، اقدامات تحریک‌آمیز این رژیم در قدس و تعدّی به مقدسات فلسطین، نقش مصر در کاهش رنج و محنت‌های مردم غزه، عمران و بازسازی این باریکه و نقش قاهره در بهبود اوضاع داخلی فلسطین گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/