شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#جدید#حماس

طرح جدید انصارالله برای تبادل اسرای سعودی با نمایندگان حماس در زندان‌های عربستان


طرح جدید انصارالله برای تبادل اسرای سعودی با نمایندگان حماس در زندان‌های عربستان

انصارالله یمن پیشنهاد تبادل فلسطینی‌های بازداشت شده در زندان‌های عربستان با اسرای سعودی را مجددا با طرحی جدید تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی معامله جدیدی را به حزب «اصلاح» پیشنهاد داد که بر اساس آن حزب اصلاح باید عربستان را برای توقف محاکمه مسئولان جنبش حماس که در بازداشت سعودی‌ها هستند تحت فشار قرار دهد.

محمدعلی الحوثی با انتشار توئیتی در این زمینه اعلام کرد که صنعا در ازای آزادی مقامات حماس از زندان‌های عربستان، «محمود الصبیحی» و «منصور هادی» به اضافه دو نفر دیگر که حزب اصلاح آنها را انتخاب می‌کند آزاد خواهد کرد.

وی ابتکار مبادله اسرا میان انصارالله و عربستان را که توسط «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن درباره فلسطینیان بازداشت شده در زندان های عربستان مطرح شده بود را مجددا تمدید کرد.

محمدعلی الحوثی گفت، تکریم وی از سوی حماس برایش افتخار بزرگی است و قصد دارد آن را به شهدای یمن در جریان حمله به کشور هدیه کند.

الحوثی پیش از این هم در توییتی نوشت: مخالفت با تبادل اسرا جنایت است. درخواست کردیم فلسطینی های تحت بازداشت در نزد نظام سعودی آزاد شوند و روزی از هیئت ملی خواستیم هنگام گفتگو پیرامون اسرای سعودی یا دیگر کشورهای متجاوز جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی را مطالبه کند.

دولت صنعا شرط کرد، در ازای آزادی اسرای فلسطینی در عربستان، خلبانان سعودی تحت بازداشت نزد خود را آزاد می کند.

گفتنی است طرح رهبر انصارالله این است که در ازای آزادی ربوده شدگان عضو جنبش حماس آماده است یکی از خلبانان اسیر را به همراه چهار افسر و سرباز سعودی را آزاد کند.

روز سه شنبه رافت مره از رهبران حماس از مقامات سعودی خواست محمد الخضری و تمامی بازداشتی های فلسطینی را آزاد کند.

وی گفت، ادامه بازداشت الخضری و دیگر بازداشتی‌های فلسطینی ظلمی بزرگ و اهانت به ملت فلسطین و مساله فلسطین و روابطش با عربستان است.

مقامات سعودی الخضری را که مسوول اداره روابط با ریاض بود، سپتامبر 2019 بازداشت کردند.

بازداشت الخضری ضمن موج بازداشت هایی بود که شامل تعدادی از فلسطینی های مقیم عربستان هم شد.

انتهای پیام/