شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

پیشکسوت جامعه قرآنی در گفتگو با مهر:

انتخابات شرایطی فراهم کرده که سرنوشت را با دست خودمان رقم بزنیم

انتخابات شرایطی فراهم کرده که سرنوشت را با دست خودمان رقم بزنیم

عبدالرسول عبایی گفت:خداوند قومی را تغییرنمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند. خداوند رشد و ترقی و پیشرفت را سهم جامعه‌ای نمی‌کند مگر اینکه خودشان را برای این تغییر آماده کنند و خودشان بخواهند.

عبدالرسول عبایی، از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: انسان در جامعه‌ای زندگی می‌کند که باید امور آن جامعه سرو سامان داده شود و از میان آنها فردی آن را اداره کند به عقیده ما جامعه را باید پیامبر (ص) و بعد از آن اوصیا و سپس افرادی که دارای شرایط هستند، اداره کرده و برای اجرای آنچه که خدا برای بشریت خواسته، انتخاب شوند.

وی اظهار داشت: اداره‌یک جامعه بر اساس قرآن و بر اساس آنچه که ائمه فرمودند باید باشد.

عبایی با اشاره به جایگاه ولی فقیه و اهمیت و نقش او ادامه داد: در رأس جامعه ولی فقیه داریم و باید چشم و گوشمان به ولی فقیه باشد که ایشان شرایطی به طور کلی برای انتخاب فرد شایسته مطرح کرده و ما هم باید این شرایط را که بر اساس موازین الهی و معیارهای قرآنی و اهل بیت است، مدنظر قرار دهیم. در غیبت امام زمان (عج) باید به دنبال فردی اصلح باشیم که اطلاعات کاملی از مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی داشته و درد مردم را درک کند.

این استاد قرآنی با تاکید بر اینکه سلطه جهانی سعی در تضعیف روحیه مردم دارد، تصریح کرد: سلطه جهانی تلاش می‌کند روحیه مردم را ضعیف کرده و امید را از آنها بگیرد اما این مسائل نباید اثر گذاشته و مردم باید پایدار باشند. فرد شایسته ای اگر مورد انتخاب واقع شود باید به فکر مردم بوده و قاطعیت داشته و علم و آگاهی را اولویت خودش قرار دهد. در موارد مختلف بتواند امور را مدیریت کند و به فکر جواب دهی در محضر الهی باشد. در روایات به تکرار آمده است اگر کسی توجهی به درد مسلمانی و فریادش نکند، مسلمان نیست این انتخابات شرایطی را فراهم کرده که سرنوشتمان را به دست خودمان رقم بزنیم.

عبایی با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد گفت: خداوند می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» خداوند قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان بخواهند. خداوند رشد و ترقی و پیشرفت را سهم جامعه‌ای نمی‌کند مگر اینکه خود را برای این تغییر آماده کنند. باید مصداق این تغییر در مباحثات این روزها و در طرح و برنامه‌های کاندیداها روشن باشد تا بتوانند در آینده از جامعه، انقلاب، دین، ناموس محافظت کنند، لذا باید خیلی هوشیار بود و همه اقشار جامعه اعم از مرد، زن، جوان، مسلمان و غیر مسلمان این موارد را باید مدنظر قرار دهند. اسلام برای همه است و این دین حتی برای افرادی که غیر مسلمان هستند، نیز برنامه دارد.

وی در پایان افزود: خداوند توفیق دهد انتخابات به هدف اصلی که تحقق دولت کریمه امام زمان (عج) است بیانجامد. در روایت داریم حکومت ایران قبل از ظهور حضرت صاحب (عج) برپا می‌شود که بعد از آن به امام زمان (عج) منتقل شود و در تمام دنیا قسط و عدل برپا خواهد شد. انقلاب ما نیز با هدف ارج نهادن به مظلومان رقم خورده است به قطع یقین این مسیر را برای رسیدن به هدفش طی می‌کند و به آن بشارتی که قرآن می‌فرماید: فَیَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً خواهد رسید.