حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با روند مناظرات انتخاباتی اظهار کرد: از سال 88 به بعد مناظرات انتخاباتی همواره نقشی اساسی، مهم، تشویق کننده و گرم کننده در فضای رقابت های سیاسی داشته است. این روند تا سال 92 و 96 هم پایدار بود اما به نظر می رسد که مناظرات در این دوره از انتخابات تاثیر آنچنانی ندارد. 

او افزود: آنطور که پیداست طراحان مناظرات در این دور از انتخابات به نحوی بسیار محافظه کارانه و محتاطانه، ساختار، شکل و محتوا را برنامه ریزی و برگزار کردند. تاثیر این مناظرات در شفاف سازی برای افکار عمومی و رای دهندگان در این دور از انتخابات از اهمیت کمتری برخوردار است. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: از نظر آرایش صحنه کاندیداها در حال حاضر دو نوع رای دارند. رای مثبت که براساس تبلیغات به سبد رای افراد کمتر شناخته شده ریخته می شود و رای منفی که عموما نصیب افراد معروف تری مثل رئیسی می‌شود. 

او ادامه داد: من فکر می کنم این مناظرات ضمن اینکه تاثیر آنچنانی در رغبت مردم به انتخابات نداشته اما جابجایی هایی را در نظرسنجی ها، شاهد خواهیم بود. 

رسولی خاطر نشان کرد: رئیسی به دلیل اینکه در سال 96 داوطلب بود و امروز رئیس قوه است و در صدا و سیما حضوری پررنگی دارد از نظر افزایش آرای منفی پس از مناظرات در معرض تهدید بیشتری، خواهد بود. 7