شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#تهران

در ادعایی تازه خطاب به کمیته روابط خارجی سنا؛

بلینکن: برنامه هسته ای ایران به سرعت در حال پیشرفت است

بلینکن: برنامه هسته ای ایران به سرعت در حال پیشرفت است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی که نشان دهنده ادامه پروژه ایران هراسی این کشور است مدعی شد تهران به سرعت درحال توسعه برنامه اتمی خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در اظهاراتی خطاب به «رابرت منندز» سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا مدعی شد که تهران به سرعت در حال توسعه برنامه اتمی خود است و بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اولین گام برای جلوگیری از دسترسی ایران به بمب اتمی است.

سناتور منندز این پرسش را مطرح کرد که «چه چیزی باعث می‌شود باور کنیم که در واقع بازگشت به پایبندی (به برجام) در ازای پایبندی، منجر به چیزی قدرتمندتر از آنچه که داشتیم می‌شود؟»

بلینکن در پاسخ گفت: «دو نکته وجود دارد. نکته اول پایبندی در ازای پایبندی. اگر ما به آنجا برسیم و این یک کار بزرگ خواهد بود اگر بتوانیم به آن برگردیم، و این باید نخستین گام باشد نه آخرین گام. من با این موافقم. ما با یک چالش ضروری روبرو هستیم که طبق نقطه نظر شما، برنامه هسته‌ای ایران به سرعت در حال پیشرفت است. آن (تهران) در حال غنی سازی اورانیوم در سطوح بالاتر به میزان ۲۰ درصد و یا حتی ۶۰ درصد است. در موارد اندکی، ایران در حال استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته است».

در حال تکمیل..