شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کره جنوبی

آخرین جزییات از آزادی دارایی‌های ایران در کره جنوبی

علیرغم مذاکرات و گفت و گوهای سطح بالا میان مقامات ایران و کره جنوبی تاکنون تحولی در جهت حل مشکلات دو کشور بویژه رفع محدودیت منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره ای صورت نگرفته و افراد باید از هرگونه اظهار نظر منجر به سوء برداشت واشتباه محاسبه خودداری کنند.

آخرین جزییات از آزادی دارایی‌های ایران در کره جنوبی

به گزارش منیبان، در پی اظهارات رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی در تاریخ شانزدهم خرداد ماه مبنی بر آغاز مبادلات تجاری بین ایران و کره جنوبی طی سه تا پنج ماه آینده، خبرنگار سیاست خارجی ایرنا کسب اطلاع کرد که این اظهارات فاقد مبنای دقیق و منطقی بوده و هر گونه گمانه‌زنی و پیش‌بینی در خصوص آینده روابط تجاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی زودهنگام و به دور از واقعیت است و به هیچ وجه با شرایط جاری مناسبات و مشکلات موجود در روابط همخوانی و مطابقت ندارد.

بر اساس این اطلاعات به رغم مذاکرات و گفت‌وگوهای سطح بالا بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی و از جمله در جریان سفر نخست‌وزیر این کشور به تهران در ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه تاکنون هیچ گونه تحولی در جهت حل مشکلات بین دو کشور و خاصه رفع محدودیت از منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای صورت نگرفته و شرایط کماکان همانند گذشته است.

متاسفانه علیرغم ابراز تمایل مکرر طرف کره‌ای، عملا اراده سیاسی لازم در جهت حل مشکلات و از جمله رفع محدویت از منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای احساس نشده و هیچ یک از موارد وعده داده شده تاکنون محقق نشده است.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید از هر گونه اظهارنظری که بخش‌های تجاری و حقوقی در داخل و خارج از کشور را دچار سوءبرداشت و اشتباه محاسبه می‌کند، جدا پرهیز کنند.

پیشتر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره‌جنوبی مدعی شده بود که قرار است تا با پیگیری توافق‌ها از سه ماه آینده تجارت بین دو کشور بار دیگر آغاز شود.