شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#فلسطین#همزمان#مقامات

ابومرزوق: مسئله اسرا در راس اولویت‌های رهبران حماس قرار دارد


ابومرزوق: مسئله اسرا در راس اولویت‌های رهبران حماس قرار دارد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همزمان با ورود هیئتی از جنبش حماس به قاهره برای انجام گفت‌وگو با مقامات مصری درباره اسرا گفت که مسئله اسرا در راس اولویت‌های رهبران این جنبش قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «موسی ابومرزق» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که فشارها بر این جنبش در رابطه با مسئله نظامیان اسیر اسرائیلی یا بازسازی غزه و اوضاع معیشتی اهالی غزه بی فایده است.

به گزارش المیادین، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که حماس بر مواضع خود یعنی آزادی اسرا در مقابل اسرا پایبند است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در راس هیئتی از این جنبش وارد قاهره شد.

در این بیانیه آمده که سفر هیئت حماس به قاهره به دعوت مقامات مصری جهت گفتگو در مورد پرونده اسرا و تحولات سیاسی و میدانی فلسطین به ویژه پس از جنگ اخیر در غزه انجام گرفته است.

قاهره این روزها محل رایزنی‌های فلسطینی است و علاوه بر نشست گروه‌های فلسطینی، هیئتی از گردان‌های عزالدین قسام به ریاست مروان عیسی، برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا در قاهره حضور دارند.

انتهای پیام