شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

ماجرای جنجالی عربستان و شرکت اسرائیلی فاش شد+جزییات

روزنامه عبری «مارکر» فاش کرد که یک شرکت صهیونیستی که دفتر مرکزی آن در شهر «رامات گان» در سرزمین های اشغالی قرار دارد فن آوری های حملات سایبری را به رژیم سعودی ارائه می دهد.

ماجرای جنجالی عربستان و شرکت اسرائیلی فاش شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ این روزنامه نوشت، شرکت صهیونیستی «کوادریم» که متخصص در حملات سایبری است با دولت عربستان قراردادی را در این زمینه امضا کرده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: این شرکت که در تکنولوژی و فن آوری تخصص دارد تلفن های همراه را هک کرده و اطلاعات آنها را استخراج می کند و نیز با کنترل کردن تلفن ها از راه دور از صاحبان آن جاسوسی می کند.

شرکت کوادریم توسط سه صهیونیست  در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد که یکی از آنها افسر اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بوده است .

این شرکت محصولات خود را حداقل تا همین اواخر از طریق یک شرکت قبرسی به نام «ان - ریچ» که به عنوان یکی از سهامداران این شرکت ثبت شده به بازار عرضه کرده است.

کوادریم به مشتریان خود نشان می دهد که این ابزار هک  یک ویروس است که متعلق به «ان- ریچ»  و به معنای «کنترل» است و می تواند  تلفن های همراه « iPhone» را بدون نیاز به ارسال لینک به  آنها هک کند. این در حالی است که  دارنده دستگاه «Android» باید یک بار لینکی که برای او فرستاده می شود را انتخاب کند تا هک کردن موبایل او  ممکن شود.

این ویروس قادر است تا هرگونه اطلاعات از جمله اطلاعاتی هم که از تلفن حذف شده است را استخراج کند مانند سرقت هر نوع اسناد از جمله عکس ، فیلم ، ایمیل ها ، پیام های واتس اپ یا تلگرام و غیره و علاوه بر این می تواند دوربین ، میکروفون و GPS را برای جاسوسی از نگهدارنده تلفن روشن کند.

هدف این شرکت از همکاری با شرکت قبرسی دور زدن نظارت وزارت امنیت صهیونیستی بر صادرات محصولات امنیتی است زیرا شرکت قبرسی تحت چنین نظارتی قرار ندارد و موظف به ثبت نام در وزارت امنیت به عنوان صادر کننده محصولات امنیتی نیست.

مارکر گفت: کوادریم خدمات خود را از سال ۲۰۱۹ به دولت سعودی ارائه داده و فناوری آن برای مقامات امنیتی که به بن سلمان وفادار هستند، شناخته شده است.

این روزنامه عبری افزود: بن سلمان که به هیچ عنوان حاضر نیست تا موقعیت او متزلزل شود، در سال ۲۰۱۷ صدها خانواده سلطنتی و نیز مخالفان سیاسی  به دستور وی بازداشت و شکنجه شدند.

مارکر افزود که بن سلمان در ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف سعودی ازفن آوری های  شرکت حملات سایبری صهیونیستی «NSO» استفاده کرده است.

این روزنامه به نقل از منابعی که با فن آوری های "کوادریم" آشنا هستند، گفت که این شرکت از سیستمی مشابه NSO استفاده نمی کند و از سوی دیگر قیمت محصولات آن در مقایسه با خدمات NSO ارزان تر است و تفاوت های مشخصی بین محصولات این دو شرکت وجود دارد و به همین دلیل عربستان خواستار استفاده از فن آوری های این شرکت است.