شهر خبر

طبق بیانیه وزارت خارجه قطر؛

دیدار نماینده قطر با «زلمای خلیل زاد» و مذاکره کننده ارشد طالبان

دیدار نماینده قطر با «زلمای خلیل زاد» و مذاکره کننده ارشد طالبان

وزارت خارجه قطر از دیدار فرستاده ویزه این کشور با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و همچنین رئیس هیأت نمایندگی طالبان در دوحه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز چهارشنبه «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان اعلام کرد که تیم مذاکره کننده این گروه و دولت افغانستان روز سه شنبه پیرامون شتاب بخشیدن به روند گفتگوها با یکدیگر دیدار کردند.

در همین ارتباط، «مطلق بن ماجد آل قحطانی» فرستاده ویژه قطر در امور مقابله با تروریسم و حل و فصل تعارض، روز چهارشنبه با «زلمای خلیل زاد» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و همینطور «عبدالحکیم شیخ» رئیس هیأت نمایندگی طالبان برای گفتگوهای بین افغان در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه دو طرف در مورد روند صلح جاری و گفتگوهای دوحه صحبت کردند، اعلام کرد: «فرستاده ویژه وزارت خارجه (قطر) برای مقابله با تروریسم و میانجی گری در حل مناقشه، دکتر مطلق بن ماجد آل قحطانی روز چهارشنبه با زلمای خلیل زاد و هیأت همراهش دیدار کرد».

در ادامه این بیانیه آمده است که نماینده ویژه قطر همچنین با «شیخ عبدالحکیم شیخ» دیدار کرده است. قحطانی همچنین در دیدار با مقام طالبان وضعیت فرآیند صلح افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است، گفتگوهای صلح میان کابل و طالبان سپتامبر گذشته در پایتخت قطر آغاز شد. در اوایل دسامبر، کابل و طالبان اعلام کردند که بر سر چارچوب گفتگوها به توافق رسیده‌اند و از این رو اجازه دادند که مذاکرات اکنون در مورد موضوعات ماهوی برگزار شود. هرچند از آن زمان تاکنون پیشرفت اندکی حاصل شده است.