شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

آغاز فروش فیدلیتی؛ هفته اول تیر + قیمت

فروش و عرضه جدیدترین محصول گروه بهمن، فیدلیتی، از هفته اول تیرماه با قیمتی کم تر از ۷۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

آغاز فروش فیدلیتی؛ هفته اول تیر + قیمت

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار، در نشستی که با حضور مدیرعامل بهمن موتور،  محمد ضرابیان ، معاون فروش و خدمات پس از فروش،  امیر میرمنصف  و مدیربازاریابی و تبلیغات گروه بهمن،  مجتبی نظری  برگزار شد .

در ابتدای این نشست مدیرعامل بهمن موتور با اشاره به سرمایه گذاری های هنگفتی که گروه بهمن برای این محصول صورت داده است گفت: «فیدلیتی محصول استراتژیگ گروه بهمن است. بنابراین برای آن تولید و تیراژ انبوه در نظر گرفته است.

تولید ۲۰ هزار دستگاه فیدلیتی

محمد ضرابیان ادامه داد: «با توجه به تلاشی که در حال حاضر صورت گرفته است، طبق برنامه ریزی در سال اول ۹۲۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. این میزان در سال آینده و سال های آتی ادامه خواهد داشت، به نحوی که، سال آینده ۱۲ هزار دستگاه، سال بعد از ۱۵ هزار و پس از آن میزان تولید به ۲۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.»

وی همچنین در پاسخ به میزان داخلی سازی به سرمایه گذاری های انجام شده و همچنین دعوت به همکاری از زنجیره تأمین اشاره کرد و افزود: «گروه بهمن سرمایه گذاری هنگفتی در زمینه داخلی سازی انجام داده است و در رابطه با داخلی سازی فیدلیتی و ساخت داخل پلتفرم و زیرساخت ها سرمایه گذاری بالایی انجام شده است. هدف‌گذاری این شرکت خودکفایی بالای فیدلیتی است، به گونه ای که، قابلیت عرضه محصول با قیمت رقابتی و ارزنده در بازار داشته باشد و در این زمینه از زنجیره تأمین گروه بهمن که متشکل از قطعه سازان کشور است استفاده کرده و خواهیم کرد.»

فیدلیتی؛ بی رقیب در بازار

مدیرعامل بهمن موتور ادامه داد: «این خودرو به لحاظ موتور سگمنت مشابهی ندارد و با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده این گروه در زمینه داخلی سازی قطعات، یکی از برنامه ریزی های انجام شده تأمین قوای محرکه است و از آن جا که بهمن در مجموعه ای در این زمینه سهام‌دار است، قابلیت تأمین و تولید قوای محرکه خودرو را خواهد داشت.»

آغاز فروش فیدلیتی

ضرابیان در ادامه درباره تأمین قطعات با توجه به شرایط فعلی اشاره کرد: «ثبت محصول با برند داخلی انجام شده است. بنابراین برای واردات قطعات مورد نیاز مشکلی نخواهیم داشت.»

اهداف صادراتی برای فیدلیتی

وی همچنین در خصوص برنامه های صادراتی فیدلیتی توضیح داد: «در وهله اول برنامه ریزی و هدف گروه، تأمین و پوشش نیاز داخلی است، اما در کنار آن، برنامه ریزی ها و فعالیت ها در این زمینه آغاز شده است. ضمن این که، هر دو برند  دیگنیتی  و فیدلیتی متعلق به گروه بهمن هستند و عرضه محصولات به بازارهای خارجی نیز مهیا و فراهم است. اما این که کدام بازارها و با چه تیراژی خواهد بود، هنوز قطعی نشده است اما همان طور که اشاره کردم، صادرات در برنامه های گروه بهمن قرار دارد.»

اشتغال‌زایی

مدیرعامل شرکت بهمن موتور درخصوص اشتغال زایی این محصول در صورت تولید توضیح داد: «عرضه این محصول به عنوان محصول استراتژیک با ساخت داخل بالاست، از این رو، داخلی سازی خطوط پرس جی وان و جی ۲ برنامه ریزی شده و در حال نصب است و با راه اندازی خط پرس، خطوط تولید که شامل بدنه سازی و خط مونتاژ است برآورد می شود. در سال جاری برای حداقل ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم در گروه بهمن موتور جذب نیرو خواهیم داشت تا به صورت مستقیم فعالیت ها را توسعه دهیم.»

آغاز فروش فیدلیتی

ضرابیان ادامه داد: «اگر همه دستگاه ها همراه باشند و کارآفرینان و مجموعه تولیدی را کمک کنند بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن دست به گریبان هستیم رفع و شرایط برای ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد. در این میان، آن چه هم اکنون به آن نیاز داریم آزادسازی قوانین و ضوابط است، چراکه تعدد قوانین باعث دست و پا گیر شدن توسعه فعالیت ها می شود.»

وی همچنین درباره میزان آلایندگی این خودرو افزود: «گروه بهمن نخستین خودروساز سبز در کشور است و زمانی که شرکت ها در زمینه رعایت استاندارد زیست محیطی فعالیت چندانی نداشتند، گروه بهمن نخستین خودروسازی بود که خودروهای با استاندارد زیست محیطی را وارد بازار می کرد. از این رو، خودروی جدید این گروه نیز مطابق با استانداردهای آلایندگی است.»

قیمت گذاری ارزنده برای بهمن فیدلیتی

وی در ادامه درباره نحوه قیمت گذاری ادامه داد: «محصولات گروه بهمن به گونه ای قیمت گذاری می شوند که ارزنده هستند. به نحوی که، هم مشتریان بهره مند می شوند، هم سهام داران و ذی نفعان و هم قطعه سازان به عنوان زنجیره تأمین.»

آغاز فروش فیدلیتی

مدیرعامل بهمن موتور همچنین درباره این که آیا موتورهای استفاده شده در فیدلیتی در آینده از محصولات تی وان خواهد بود یا خیر گفت: «گروه بهمن یکی از سهام‌دران این شرکت است و با توجه به امکانات به‌روز و همچنین ابزارها و دستگاه های به‌روزی که در تی وان وجود دارد، در آینده از موتورهای تولیدشده در این شرکت استفاده خواهد شد. این موضوع نیز با توجه به به‌روز بودن و استانداردهای بالای تی وان به هیچ عنوان باعث افت کیفیت محصول نخواهد شد.»

۵ سال گارانتی و یک سال خدمات دوره ای رایگان

در ادامه نشست، معاون فروش و خدمات پس از فروش در پاسخ به پرسش دیگر اسب بخار مبنی بر این که براساس برخی اخبار تأییدنشده، قیمت فیدلیتی کم تر از ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود؟ آیا این خبر را تأیید می کنید؟ دلیل این قیمت گذاری چیست؟ ضمن تأیید این خبر افزود: «همان گونه که اشاره شد، در گروه بهمن برای فیدلیتی سرمایه گذاری هنگفتی صورت گرفته است. این مسئله باعث میزان بالای خودکفایی است، به گونه ای که، توان ارائه یک محصول خوب و باکیفیت و با قیمت مناسب را دارد. بنابراین قیمت گذاری به گونه ای خواهد بود که مشتریان یک خودروی به‌روز با امکانات بالا و قیمت مناسب دریافت خواهند کرد.»

میرمنصف در پاسخ به پرسش اسب بخار که آیا این قیمت گذاری دامپینگ یا قیمت شکنی محصوب نمی شود، اظهار کرد: «با توجه به میزان داخلی سازی صورت گرفته، قیمت بسیار عادلانه و براساس ضوابط قیمت گذاری رسمی است. از سوی دیگر، گروه بهمن همواره به دنبال رضایت مشتری است. قیمت این محصول نیز به گونه ای است که رضایت آن ها حاصل خواهد شد.»

کابین فیدلیتی

معاونت فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در خصوص خدمات پس از فروش خودروی فیدلیتی پس از عرضه گفت: «طبق سابقه گذشته، محصولات عرضه شده در گروه بهمن که همیشه سعی نموده ایم بهترین خدمات را ارائه دهیم، در خصوص فیدلیتی نیز انبارهای بخش خدمات پس از فروش کلیه قطعات را برای عرضه موجود دارد و بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان آینده فیدلیتی ارائه خواهیم نمود.»

میرمنصف در خصوص گارانتی فیدلیتی گفت: «این محصول با ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی به بازار عرضه خواهد شد و ۲۰ هزار کیلومتر سرویس دوره ای رایگان برای این خودرو در نظر گرفته شده است.»

میرمنصف همچنین درباره تیپ های فیدلیتی گفت: «این خودرو در زمان عرضه در دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه خواهد شد.»

معاونت فروش و خدمات پس از فروش بهمن موتور با اشاره به این که گروه بهمن همواره از ارتقای محصول استقبال می کند اشاره کرد: «این محصول نیز مانند سایر محصولات گروه در آینده از امکانات بیش تری برخوردار خواهد شد.»