شهر خبر

حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی شبکه الجزیره

الجزیره

شبکه الجزیره اعلام کرد که از شنبه گذشته سیستم عامل‌ها و پایگاه‌های اینترنتی این شبکه مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

به گزارش مشرق،شبکه الجزیره خبر داد که سیستم عامل‌ها و وب سایت‌های این شبکه از شنبه گذشته تحت حملات مداوم هک سایبری قرار گرفته‌اند.

 شبکه الجزیره با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات گفت: شدیدترین حملات مربوط به قبل از پخش برنامه «فی قبضة المقاومة»(در چنگال مقاومت) در سری برنامه‌های «ما خفی اعظم»(آنچه پنهان است، بزرگتر است) شبکه الجزیره بود.

روز یکشنبه شبکه الجزیره در برنامه آنچه پنهان است، بزرگتر است  فایلی را منتشر کرد که در آن برای نخستین بار کتائب القسام شاخه نظامی حماس فایل صوتی و تصویر یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی را که قبلا در اسارت خود داشت،  به نمایش گذاشت.

یک نظامی صهیونیست که هویت وی مشخص نیست، در فایل صوتی مذکور می‌گوید: من همان سرباز اسرائیلی هستم که در اسارت گردان‌های القسام است. امیدوارم اسرائیل ما را بازگرداند. من از  اسرائیل سوال می‌کنم آیا بین نظامیان اسیر شده فرق می‌گذارد؟ من هر روز می‌میرم و زنده می‌شم. امیدوارم به زودی در کنار خانواده‌ام باشم.

در این ویدئو همچنین برای نخستین بار تصاویری از عملیات اسارت «گلعاد شلیت» و تونلی که عملیات اسارت شالیت در آنجا انجام شده نمایش داده می‌شود که یکی از رزمندگان القسام در آن می‌گوید: ما الان پشت خطوط دشمن هستیم و بالای سرمان پایگاه‌های نظامی قرار دارد و نظامیان دشمن اسرائیلی در حال عملیات هستند.

در آخرین عملیات مبادله اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به مبادله «گلعاد شالیت»، رژیم صهیونیست ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را با نظامی خود مبادله کرد.

منبع: فارس