شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوباما

ابراز نگرانی باراک اوباما از دموکراسی آمریکا

کدخبر: 418128
رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از ورود دموکراسی آمریکا به مرحله بحران ابراز نگرانی کرد.

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان درباره ورود دموکراسی در آمریکا به مرحله بحران و اضمحلال هشدار داد.

پایگاه خبری «ووکس» نوشته همزمان با آنکه حزب جمهوری‌خواه با برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه سر جنگ برداشته، باراک اوباما درباره اضمحلال دموکراسی آمریکا هشدار داده است.

اوباما در مصاحبه‌ای که عصر دوشنبه از شبکه خبری سی‌ان‌ان پخش شد گفت: «همه ما در کسوت شهروند باید بدانیم که حرکت به سمت آمریکایی غیردموکراتیک در یک گام اتفاق نخواهد افتاد. چنین اتفاقی، در چند مرحله رخ خواهد داد.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا حمله هواداران دونالد ترامپ در روز ۶ ژانویه به ساختمان کنگره و تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای مشروعیت‌زدایی از انتخابات او را به این نتیجه رسانده که دموکراسی آمریکا وارد مرحله بحران شده گفت که او از این بابت نگران است.

وی تصریح کرد: «فکر می‌کنم هنگامی که یکی از احزاب سیاسی اصلی ما از تفکری دربار دموکراسی که حتی ۵ یا ۱۰ سال پیش هم غیرقابل درک و غیرقابل پذیرش بود دفاع می‌کند باید نگران بود.»

باراک اوباما در بخش دیگری از این مصاحبه با انتقاد از انتخابات روسیه به تلویح تأیید کرد که منظور او از دموکراسی، هر نوع انتخاباتی هم نیست.»

مجری سی‌ان‌ان از اوباما پرسید: «دموکراسی همیشه در کودتای نظامی نمی‌میرد.» اوباما در پاسخ به او گفت: «بله.»

مجری سی‌ان‌ان در ادامه گفت: «دموکراسی در صندوق رأی هم می‌میرد.» اوباما در پاسخ گفت: «دقیقاً درست است. ولادیمیر پوتین هم با رأی اکثریت مردم روسیه انتخاب می‌شود اما هیچ‌کدام از ما ادعا نمی‌کنیم که ما خواستار این نوع دموکراسی هستیم.»

پایگاه ووکس‌نیوز نوشته این اظهارات اوباما را باید زنگ هشداری برای همه کسانی در نظر گرفت که معتقدند خروج دونالد ترامپ از قدرت در ژانویه به تهدید موجودیتی علیه دموکراسی آمریکا خاتمه داده است.