شهرخبر

انتقاد رئیس سابق موساد به عملکرد نتانیاهو

کدخبر: 418126
رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو سیاست مورد حمایت این رژیم برای مقابله با ایران را نقض کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، تامیر پاردو روز چهارشنبه در اظهارات خود در یک کنفرانس در دانشگاه نتانیا گفت: نتانیاهو با آشکار کردن اختلاف خود با دولت‌های باراک اوباما و جو بایدن بر سر مساله ایران مرتکب یک خطای راهبردی شده است.  
"اورشلیم پست" گزارش داد،وی با اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی اضافه کرد: نتانیاهو چطور می‌تواند ادعا کند که واشنگتن را کاملا کنار خواهد گذاشت در حالی که این آمریکا است که تسلیحات نظامی و جنگنده‌های مورد نیاز رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.  
پاردو با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم صهیونیستی افزود: ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی باید هرکاری انجام دهیم اما نتانیاهو با خطاب کردن یک ایران اتمی به عنوان یک تهدید وجودی برای رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباه شده است. این اظهارات به این معنی است اگر زمانی ایران به سلاح هسته‌ای دست یافت، تمام یهودیان باید خاورمیانه را ترک کنند.  
رئیس سابق موساد در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به خروج دونالد ترامپ از برجام یادآور شد: سیاست نتانیاهو به خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران یا برجام کمک کرد اما این اقدام اکنون سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران را از ۶۰ درصد فراتر برده است.  
وی با تکرار ادعاهای خود گفت: ایران پیش از این گمان نمی‌کرد بتواند این سطح از اورانیوم را غنی‌سازی کند اما نبود سیاست مشخص از سوی نتانیاهو و همچنین ترامپ برای مقابله با ایران، این کشور را در فاصله چند هفته از ساخت بمب اتمی قرار داده است. بر خلاف نتانیاهو، دولت‌های شارون و اولمرت سیاست خود برای مقابله با ایران را همگام با آمریکا قرار داده بودند.  
رژیم صهیونیستی همیشه از برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت و گوها اخلال ایجاد کند.  
رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظام‌های بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیست‌ها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.