به گزارش برنا، مهدی علی‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه آکادمی بین‌المللی IFBB، اظهار داشت: گشایش این مرکز یکی از اتفاقات مبارک ورزش ایران است. ورزش کشورمان با تعامل خوب توانست مرکز بین‌المللی آموزش فیتنس و پرورش‌اندام را راه‌اندازی کرده و بدون شک این اقدام ارزشمند و من از رییس فدراسیون بدنسازی تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهمترین دلایل افتتاح این مرکز دیپلماسی خوب و فعال ورزشایران در سطح بین الملل است. حضور رافائل رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام درایران بسیار مؤثر بود و او از نزدیک این امکانات را دید. به نظرم این مرکز می‌تواند زمینه‌ای شود تا ما امکان جذب توریست ورزشی را از کشورهای همسایه و حتی کشورهای شرق دور داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کسب مجوز برای فعالیت مربیان ایرانی در این مرکز گفت: این نشان‌دهنده سطح بالای دانش مربیان ایرانی است. با این اقدام ما می‌توانیم از خروج ارز جلوگیری کنیم چون دیگر نیاز نیست مربیان ایرانی به بیرون از کشور بروند. ما تعداد کمی آکادمی بین‌المللی در سطح ایران داریم و من فکر می‌کنم بعد از تکواندو این مرکز دومین مجموعه بین‌المللی ما خواهد بود.

وی درباره موفقیت‌های اخیر تیم‌های ملی والیبال و فوتبال عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که توسط فدراسیون والیبال و فوتبال انجام شد، توفیقات خوبی هم در این دو رشته به دست آمد. البته موفقیت ما تنها در این ۲ رشته نیست بلکه توانستیم ۶۱ سهمیه برای حضور در المپیک توکیو کسب کنیم و شمار این سهمیه‌ها نیز بیشتر خواهد شد و رکورد می‌شکند. این موفقیت ها راحت به دست نیامد بلکه در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی با یک برنامه‌ریزی صحیح و مستمر شکل گرفت.

وی در مورد وعده سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تصویب پاداش برای «ذبیح‌الله پورشیب» کاپیتان تیم ملی کاراته، گفت: رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرده که این پیشنهاد در ستاد عالی بازی‌های المپیک مطرح می‌شود که هنوز این ستاد تشکیل نشده است. باید این موضوع آنجا مطرح و بررسی شود و در نهایت تصمیم‌گیری صورت گیرد.

در این مراسم عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی گفت:‌ فدراسیون بین‌المللی برای ایجاد آکادمی در هر کشوری یکسری شاخص‌ها مدنظرش است. از زمانی که با رای مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم، تمام دغدغه من استفاده از علم ایرانی برای ایجاد ثروت‌آفرینی در ورزش ایران بود. متاسفانه علی‌رغم وجود بیش از ۲۳ هزار باشگاه بدنسازی در کشور، یکی از فقیرترین فدراسیون‌های ورزشی هستیم و ما یک متر مربع سرانه ورزشی برای خودمان نداریم.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: با دعوت رافائل رییس فدراسیون جهانی به ایران و دیدن زیر ساخت‌ها باشگاه‌های شاهین توانستیم برای افتتاح این مرکز مجوز دریافت کنیم.

وی این را هم گفت: دومین عامل موثر حضور رافائل در ایران و مهمان‌نوازی سید رضا صالحی‌امیری و مسعود سلطانی‌فر و استفاده از تجربه مهدی علی‌نژاد در مسیر بین‌المللی بود تا این فرصت در اختیار کشور قرار بگیرد.

رافائل رییس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام نیز در افتتاح مرکز بین‌المللی IFBB در ارتباط تصویری آنلاین عنوان کرد: افتخار بزرگی است که با ایران در ارتباط هستم و خاطرات خوشی از سفرهای خود به ایران دارم. ایران کشوری است که ورزش را دوست دارد و ورزش نیز ایران را دوست دارد. خیلی خوب است ایران بتوانند در زمینه‌های علمی فعالیت‌های بزرگتر و محصولی برای آینده ورزشیداشته باشد.

رییس فدراسیون بین‌المللی بدنسازی افزود:‌در ورزش پرورش اندام علاوه بر رویکرد قهرمانی و حرفه‌ای به دنبال سلامت برای جامعه هستیم و نیازمند آموزش است. ورزش پرورش اندام به عنوان ورزش پایه حتی می‌تواند به سایر رشته‌ها در زمینه قدرتی کمک کند.