شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#تجهیزات

روند خروج و تخریب تجهیزات آمریکایی در افغانستان ادامه دارد

با وجود انتقاد مقامات افغانستان درباره نادیده گرفتن پیمان امنیتی کابل - واشنگتن، روند تخریب و خروج تجهیزات نظامیان آمریکایی از این کشور ادامه دارد و منابع خبری افغانستان بتازگی ازخروج ۵۰۰ محموله از این کشور خبر داده اند.

روند خروج و تخریب تجهیزات آمریکایی در افغانستان ادامه دارد

به گزارش منیبان، خبرگزاری «نشانه» افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۵۰۰ محموله تجهیزات نظامی آمریکا به صورت هوایی از افغانستان خارج شده و ده‌ها هزار قطعه دیگر نیز تخریب و هزاران قطعه نیز آماده تخریب شده است.

رسانه های افغانستان تصاویری از پایگاه هوایی بگرام که بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در افغانستان بود، منتشر کرده اند که تجهیزات تخریب شده زیادی از سوی نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی به بیرون انتقال داده شده و به قیمت آهن قراضه فروخته می شود.

مجلس نمایندگان افغانستان بارها از تخریب و خروج تجهیزات نظامیان آمریکایی انتقاد کرده و گفته است که براساس پیمان امنیتی کابل- واشنگتن نظامیان آمریکایی باید تمام تجهیزات نظامی خود را به ارتش این کشور واگذار کند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید که تجهیزات مورد نیاز به ارتش و وزارت دفاع این کشور واگذار می شود و تجهیزاتی که قابل استفاده نیست و یا محرمانه باشد، از افغانستان خارج می شود.