شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#عراق#نفت#دولت عراق

المیادین اعلام کرد؛

موافقت دولت عراق با افزایش ارسال نفت خام به لبنان

موافقت دولت عراق با افزایش ارسال نفت خام به لبنان

دولت عراق با افزایش کمک‌های خود به لبنان با افزایش ارسال نفت خام به این کشور از ۵۰۰ هزار تُن به یک میلیون تُن موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین گزارش داد: دولت عراق با افزایش کمک‌های خود به لبنان با افزایش ارسال نفت خام به این کشور از ۵۰۰ هزار تُن به یک میلیون تُن موافقت کرد.

به گزارش «المیادین»، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق طی اظهاراتی از مشاهده فیلم‌های صف‌های طولانی مردم دربرابر پمپ بنزین‌ها ابراز نارضایتی و تأکید کرد که این وضعیت شایسته مردم لبنان نیست و عراق آماده کمک به آنهاست.

حسن ناظم سخنگوی دولت عراق، نیز در کنفرانسی مطبوعاتی پس از برگزاری جلسه هیئت دولت در شب گذشته گفت که این مصوبه فوراً اجرا خواهد شد چون لبنان به عنوان کشوری دوست و برادر نیازمند کمک است و در شرایط استثنائی به سر می‌برد.

لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ گرفتار بحران اقتصادی و مشکلات جدی اجتماعی و معیشتی شده که ادامه اختلافات سیاسی و نبود دولتی که به اداره امور بپردازد این مشکلات را پیچیده‌تر کرده است.

از تازه‌ترین مشکلاتی که اخیراً در لبنان پیش آمده کمبود سوخت و بنزین و صف‌های طولانی دربرابر پمپ بنزین‌هاست.

روز گذشته سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در اظهاراتی تأکید کرد که حل بحران بنزین در لبنان ممکن است و فقط به یک تصمیم‌ شجاعانه نیاز دارد.

وی گفت که ایران همچنان آماده صادرات سوخت به لبنان و دریافت لیره لبنانی به جای دلار است.