شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#غزه

محور گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی در قاهره از زبان سخنگوی حماس


محور گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی در قاهره از زبان سخنگوی حماس

گروه های فلسطینی اوایل هفته آینده در قاهره نشست مشترکی خواهند داشت که در خصوص تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، عمران و بازسازی غزه و نقش مصر در کاهش مشکلات آن گفت‌وگو خواهند کرد. روابط دوجانبه حماس و مصر نیز در دیدارهای دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد. حازم قاسم تصریح کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در راس هیئتی از جنبش حماس به دعوت مصر در قاهره حضور دارد.

قاسم اشاره کرد که هنیه در این سفر در مورد روابط دوجانبه با قاهره با مقامات مصری گفتگو خواهد کرد. وی گفت که حماس متمایل به تقویت روابط با مصر در راستای خدمت به مسئله فلسطین و مردم غزه است.

حازم قاسم اظهار داشت که در نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره در مورد راه‌های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، اقدامات تحریک‌آمیز این رژیم در قدس و  تعدی به مقدسات فلسطین، نقش مصر در کاهش رنج و محنت‌های مردم غزه، عمران و بازسازی این باریکه و نقش قاهره در بهبودد اوضاع داخلی فلسطین گفتگو خواهند کرد.

قاسم تاکید کرد که بازسازی نوار غزه حق مسلم مردم این باریکه است و کسی اجازه باج‌خواهی در این زمینه را ندارد و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد پرونده بازسازی غزه به هیچ مسئله دیگری از جمله مبادله اسرا با دشمن صهیونیستی پیوند داده شود.

هیئتی از جنبش فتح به ریاست جبریل الرجوب نیز در قاهره حاضر است و قرار است پیش از نشست گروه‌های فلسطینی دیداری جداگانه با عباس کامل، رئیس دستگاه امنیتی مصر داشته باشد.

نشست گذشته گروه‌های فلسطینی 17 مارس 2021  در قاهره تشکیل شده بود که موضوع آن نشست، براساس توافقات 3 سپتامبر 2020 -که به طور ویدئو کنفرانسی بین بیروت و رام الله برگزار شده بود- ایجاد یک رهبری واحد فلسطینی و تعیین یک راهبرد متحد برای آزادی فلسطین بود.

یادآور می‌شود قاهره این روزها محل رایزنی‌های فلسطینی است و علاوه بر نشست گروه‌های فلسطینی، هیئتی از گردان‌های عزالدین قسام به ریاست مروان عیسی، برای مذاکره غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا در قاهره حضور دارند.

 

انتهای پیام/