شهر خبر
گفت‌و‌گو|

جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با عراقچی پیرو مذاکرات وین/ تاکید نمایندگان بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با رئیس هئیت مذاکره کننده ایران، گفت: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی را از آخرین دور گفتگو‌ها ارائه دادند. طبق گزارش آقای عراقچی متونی که در حال تبادل بین هیئت‌ها است، کمی شفاف‌تر و دقیق‌تر شده، هر چند موضوعات اختلافی هنوز باقی مانده است.
ابولفضل عمویی در گفتگو با میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سید عباس عراقچی، رئیس هئیت مذاکره کننده ایران، گفت: جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ با مشارکت عباس عراقچی و هیئت مذاکره کننده برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی را از آخرین دور گفتگو‌ها ارائه دادند. طبق گزارش آقای عراقچی متونی که در حال تبادل بین هیئت‌ها است، کمی شفاف‌تر و دقیق‌تر شده هر چند موضوعات اختلافی باقی مانده لذا این اختلافات در چند موضوع رفع تحریم‌ها و ترتیبات اجرایی و مسائلی از این دست هست.احتمالاً طی روز‌های آینده دور آتی مذاکرات در وین از سر گرفته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده کشورمان دنبال خواهد شد و این مواضع، رفع کلیه تحریم‌ها و راستی آزمایی لغو تحریم‌هاست و پس از آن جمهوری اسلامی ایران آماده است به تعهدات هسته‌ای خود در برجام بازگردد.

عمویی گفت: نمایندگان در این جلسه بر ضرورت حفظ مواضع نظام در مذاکرات تاکید کردند. علاوه بر این نمایندگان تاکید کردند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و مذاکرات باید با این قانون تطابق داشته باشد.

انتهای پیام/