شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کرونا

هشدار جدی فائوچی در مورد خطر شیوع نوع هندی کرونا در آمریکا

کدخبر: 418032
اقتصاد نیوز : آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا گفت: سویه دلتا (یا همان کرونای هندی) در انگلیس به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه‌گیری است و نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق در ایالات متحده هم رخ دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور هشدار داد که سویه خطرناک کووید-۱۹ که در هند شناسایی شده و به سرعت در حال گسترش در میان جوانان انگلیسی است، می‌تواند به یکی از همه‌گیرترین سویه‌های این ویروس در ایالات متحده تبدیل شود.

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهوری این کشور در نشست خبری گروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا گفت: سویه دلتا (یا همان کرونای هندی) در انگلیس به سرعت در حال ظاهر شدن به عنوان سویه حاکم بر همه‌گیری است و نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق در ایالات متحده هم رخ دهد.

وی اضافه کرد: با صحبت با مسئولان بهداشتی انگلیس دریافتیم که انتقال این سویه خطرناک ویروس به سرعت در میان گروه سنی جوان‌تر ۱۲ تا ۲۰ سال در حال اوج‌گیری است و اطمینان یافتن از حفاظت از این گروه اینجا در ایالات متحده از دغدغه‌های ما است.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از روزنامه نیویورک پست نوشت: به گفته فائوچی، آمار ابتلا به سویه دلتای کووید-۱۹ حدود ۶ درصد کل موارد ابتلا در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

بنابر آمارهای رسمی این کشور در حال حاضر بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان دارد و با بیش از ۳۴.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۳ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار گرفته است.