شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

روحانی: در این انتخابات ظلم های بدی شد | چرا به ملت توهین می کنید | در این انتخابات به نظام جفا شد

  رئیس جمهوری، اخلاق را مهمتر از انتخابات توصیف کرد و گفت: در این انتخابات جفاهای فراوانی شد و بدترین آن جفای به خود نظام است.

دیدار روحانی با اصحاب رسانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا و  برنا،  حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: نظام اسلامی درست شد برای اینکه اخلاق اسلامی حاکم شود. این بخش در این روزها صدمه جدی دیده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آغاز اخلاق، وفای به عهد و راست گویی است عنوان داشت: حقیقت ها را تحریف نکنیم. انتخابات مهم است اما از انتخابات مهمتر اخلاق است. توجه، نگاه به مردم و جدی گرفتن مهم است. نمی توانیم با افکار عمومی و حضور مردم، شوخی کنیم.

وی افزود: همه جا باید نقش مردم واقعی و پر رنگ باشد. در این انتخابات جفاها و ظلم های بدی شد. یک مورد را رهبری در زمینه احضار صلاحیت اشاره کردند. بدترین جفا در این انتخابات، جفا به خود نظام است.

 اینکه می گویید در این ۸ سال کاری نشده، چرا می گویید صنعت و کشاورزی دست مردم است. چرا به ملت توهین می کنید.

 حسن روحانی  در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری، با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق، گفت: متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است. آغاز اخلاق همان راستگویی و همان وفای به عهد و این است که حقیقت‌ها را تحریف نکنیم.عجیب اینکه واقعیت‌ها را تعریف می‌کنیم واقعیت‌ها و آنچه که روی زمین است، اجرا شده و عمل شده است. اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود، اذهان مردم را به گونه ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند.  

رئیس جمهوری ادامه داد: انتخابات بسیار مهم است ولی از انتخابات مهمتر اخلاق است چون هدف غایی اسلام و انقلاب اسلامی است. بخشی از مردم سالاری هم اخلاق است. نمی‌توانیم با افکار عمومی و با حضور مردم شوخی کنیم ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

روحانی اضافه کرد: واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و تشریح کنیم همه جا باید مردم سالاری حاکم باشد از آغاز تا پایان انتخابات. از روز ثبت نام تا روزی که رای خوانده می‌شود، تا روزی اعلام می‌شود تا تنفیذ و تحلیف می شود  اینها سیر و مراحل انتخابات است و همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد.
 رئیس جمهوری ادامه داد: اینکه می‌گویم مردم باید احساس امید بکنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، مردم باید ببینند که نظام هم ارزش اسلامی و واقعی آنچه که قانون گفته برای آنها قائل است و این مسئله بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شد، یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند. یک مسئله مهم بود ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه، مساله دوم هست. اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد. به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام هست اگر بنا در ۴۲ سال گذشته همه‌اش نقض قانون، فساد و همه زیر پا گذاشتن حقوق باشد، همه اجرا نکردن مصالح مردم باشد، همه اقدامات بر خلاف مصلحت جامعه و کشور باشد برای چه انقلاب کردیم. همه این طور بود چرا انقلاب کردیم.

روحانی ادامه داد: این که ما می‌گوییم بعد از انقلاب از یک دوره بگذریم که دوره امام بود و حکومت شکل خاصی داشت، ریاست جمهوری یکسری وظایف داشت و نخست‌وزیر یکسری وظایف داشت از آن بگذاریم بعد از اصلاح قانون اساسی که اختیارات اجرایی در اختیار رئیس جمهور قرار داده ما پنج دوره داشتیم.