شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#پوتین#مسکو#بایدن

در آستانه دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا؛

لاوروف: مسکو انتظار پیشرفت چشمگیر از ملاقات پوتین و بایدن ندارد

لاوروف: مسکو انتظار پیشرفت چشمگیر از ملاقات پوتین و بایدن ندارد

شمار مسائلی که روسیه و آمریکا در باب آنها اختلاف نظر دارند بیش از آن است که انتظار داشته باشیم پیشرفت خاصی در گفتگوی سران دو کشور حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو انتظار ندارد در دیدار بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی، پیشرفت چشمگیری حاصل شود.

وی تاکید کرد: «ما هیچ گونه انتظار بیش از حد یا تصور غلطی [درباره ملاقات آتی] نداریم مبنی بر اینکه قرار است پیشرفت قابل توجه حاصل شود. اما نیازی واقع بینانه برای تبادل نظر وجود دارد تا ببینیم روسیه و آمریکا به عنوان دو ابرقدرت هسته ای در عرصه جهانی چه تهدیداتی را مقابل خود می بینند».

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرده بود که انتظار ندارد دیدار او با جو بایدن همتای آمریکایی اش به پیشرفت قابل ملاحظه ای (در روابط دو کشور) منجر شود.

همانطور که کرملین نیز قبلاً اعلام کرده بود، در اولین ملاقات حضوری که در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در شهر ژنو در سوئیس تدارک دیده شده است، رهبران دو کشور درباره شرایط فعلی روابط دوجانبه و چشم انداز گسترش آن بحث و گفتگو خواهند کرد. ثبات راهبردی و مسائل مهم دیگر از جمله همکاری در مبارزه علیه ویروس کرونا، مسائل زیست محیطی و همکاری در باب حل برخی مسائل منطقه ای از جمله موضوعات مورد بحث خواهند بود.